Skapa faktura för administrativ avgift - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har en kund som har hoppat av sin anmälan och därmed inte betalar sin faktura. Jag har krediterat den men ska nu skicka en ny faktura på ett mindre belopp för så kallad administrativ avgift. Hur rekommenderar ni att man skapar den? Och bör det heta något annat än administrativ avgift? Mvh
Foto på Nordfrost Event

Nordfrost Event

  • 390 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Fakturan skapar du på samma sätt som du skapade den tidigare under Försäljning - Kundfakturor.

Vad du vill benämna den som måste du veta själv, men det är bra om det är tydligt så kunden förstår vad avgiften avser, t.e.x skulle du kunna benämna den som avbokningsavgift och eventuellt hänvisa till om detta stått i tidigare dokument kunden fått.

/Susan
Foto på Nordfrost Event

Nordfrost Event

  • 390 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för tipsen. Ska jag använda 25% moms tjänst. som momskod?
Foto på Adelina Aliu

Adelina Aliu, Moderator

  • 3,880 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Enligt Skatteverket ska man inte dra någon moms på avbokningsavgift. Därför tycker jag att du kan använda dig utav artikelkontering Tjänster 0% moms.

/Adelina

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.