Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturadatum - eEkonomi

Hej,

Jag använder Visma eEkonomi.

Jag brukar skapa flera kundfakturor samtidigt och är då hela tiden i menyn Skapa kundfaktura.
Varför kan inte systemet hålla kvar fakturadatumet som jag använde sist?
Som det är nu så måste jag för varje ny faktura ange datumet då den hela tiden går tillbaka till dagens datum.

Viola
2 SVAR 2
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Japp, som standard när du skapar en ny kundfaktura så lägger sig dagens datum i rutan för Fakturadatum. Du kan aldrig ange datum framåt i tiden men om jag förstår dig korrekt så önskar du att programmet ska fylla i det datum du hade när du senaste skapade en kundfaktura. 

Det finns i dagsläget inget stöd för detta och det finns inte heller någon inställning som möjliggör detta, men jag tar ditt önskemål vidare.

/Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag tycker också att denna möjlighet borde finnas då hela poängen med att skapa ett utkast är för att kunna fastställa hur fakturan ska se ut i förväg. Ändras fälten vid vara öppning av fakturan så tappar utkastet sitt värde. Jag försöker automatisera min fakturering och det här blir ett hinder. Kan ni vänligen lägga in ett internt ärende för att se över detta och komma med ett bättre upplägg?