Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Skapa kundlista till Excel

Vill skapa en kundlista med namn adress postnummer, ort till Excel för att kunna skriva ut etiketter på LabelWriter, en etikettapparat.
Men när jag ska skriva ut Kundlista kan jag endast välja Namn, postnummer, varför?

Ska skriva ut 800 etiketter, hur löser man det?

 

Innehållet i denna tråd är kontrollerat av Visma Spcs 220628

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Har den inte drivrutiner så att man kan installera den som en vanlig skrivare och därifrån köra ut etiketter?

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Katarina! 
Det finns en utskrift du kan läsa in där du får med allt detta.
Om du går under Arkiv - Mallar/Rapportgeneratorn - Läs in rapport - tryck sedan Ok. I listan som kommer upp vid läs in rapport markerar du listan som heter Kunduppgifter m adress,övr uppgifter,filutskr & väljer Importera. 
Du hittar den sedan under Utskrifter - Inlästa/skapade
Denna utskriften kan du välja att få i excelformat genom att välja utskriftsval Fil - ändra vid filformat till excel-fil.

Ha en bra dag! 

/ Emma 


När jag går in på Arkiv - Mallar/Rapportgeneratorn - Läs in rapport är listan tom, inga listor finns här
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Katarina! 
Du kan läsa här hur du gör för att läsa in rapporter & vilken mapp du ska välja. 

Ha en trevlig dag! 
/Emma 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Katarina! 
När du står under Arkiv - Mallar/Rapportgeneratorn - Läs in rapport - ska du välja mappen som heter Spcsrapp & sedan trycka Ok. 
Då kommer du vidare till listan med rapporterna du kan läsa in och välja att importera.
Kika gärna på denna länken om hur man läser in en rapport

Ha det gott! 

/ Emma 


Nu hittade jag, tack
 🙂