Skicka via autoinvoice per default

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Inte planerade
Är det någon mer som blir tokig på att när man skapar en kundfaktura i eEkonomi så är knappen "Skicka via autoinvoice" inställd per default? Det är ju jättelätt att råka trycka på knappen av misstag. Pratade med supporten och enligt dom går det inte att ändra detta vilket enligt mig känns urkasst.
Foto på Christian1

Christian1

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 3
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

• 3,562 poäng 3k badge 2x thumb
Ja, låter inget vidare, men du kan väl ta bort faktutamottagaren och lägga upp den på nytt om du vill ? Har bokfört o fakturerat i 2,5 år nu och jag könner inte igen att det ör så lätt att registera fel av misstag..men jag kanske har rätt storlek på fingrarna för tangenterna!
(Redigerad)
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,722 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

När man lägger upp kunden så känner programmet av om denne kan ta emot e-faktura, kan den det så är detta inställt som default när man skapar första fakturan till kunden. Men om du istället väljer att skicka e-post eller skriva ut som PDF så är det detta alternativ som ska ligga som default nästa gång du fakturerar kunden. Men som standard, första gången man fakturerar kunden så ligger AutoInvoice som ett alternativ om det är en möjlig väg att skicka fakturan.

Jag tar det vidare som ett önskemål, att man själv skulle kunna ändra vad som ska ligga som default!

Ha det fint!

Moa
Foto på Emil

Emil

• 502 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Inställning för att ta bort AutoInvoice - eEkonomi.

Ni behöver en inställning omgående för att stänga av och ta bort autoinvoice. Det är tidskrävande att alltid få klicka på pilen och välja "bokför och skapa pdf". Lyckades eventuellt skicka med autoinvoice idag utan att blivit frågad först, får vi en faktura för det kommer jag bestrida den.