Skickas inget aktiveringsmejl till ny användare

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej,

Jag har problem att lägga upp en ny anställd i mitt lönebesked.

Han får inget aktiveringsmail. Jag la upp tre andra under december och då gick det bra.

Har det varit problem med det också?Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Problem att skicka lönebesked via Mitt Lönebesked - Lön 300/600.
Foto på PeterH

PeterH

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Catherine Andrae

Catherine Andrae

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Hej!

Har oxå haft problem med det...... tog flera dagar innan det kom. På de sista har jag nu fått ringa visma och få en kod via dem. Vore bra om ni kunde lösa detta på visma
(Redigerad)
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Peter,

Det har gått ett nytt mejl till din anställde nu. Vad jag kan se i vår loggning har mejlet gått iväg som det ska och ska inte ha studsat mot mejlkorgen. Att inte mejl går iväg eller kommer fram, kan ha väldigt många olika orsaker, som kan finnas på både avsändare och mottagarsidan. Vad jag kan se, så har han också nu valt ett lösenord för sin inloggning.

@Catherine/Peter: Vi gjorde en stor uppdatering av vår inloggningsplattform den 11:e december. Efter det hade vi inledningsvis fördröjningar i vår mejlhantering, vilket gjorde att det dröjde innan mejlen gick iväg, istället som tänkt att de skickas iväg direkt. Vi ser fortsatt en del följdeffekter av detta och kommer bl a ha en uppdatering nu på torsdag.

Ha en fin tisdagseftermiddag.

/Victor