Skriva ut Excel-fil från spårningen - Lön 300/600

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej det skulle underlätta mycket om man kunde skriva ut till Excel även från Spårning. Idag finns inte den möjligheten vilket innebär att man får skapa en egen excel-fil och skriva in resultatet av spårningen själv.
TIdsmässigt krångligt och jag efterfrågar en förändring till det bättre.
Foto på MNJ

MNJ

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Nej idag finns inget bra sätt att få ut Spårningen till Excel, tack för önskemålet!

Vill däremot kolla om du har tittat något på att få ut uppgifterna via en rapport istället? Antingen om det finns någon färdig i Utskriftscentralen eller knåpa ihop en i Rapportgeneratorn?

Om det är några uppgifter du tar ut med jämna mellanrum så kan vi annars hjälpa till och se om det går att få till en bra rapport. Antingen om du återkommer här med vad du vill ha ut eller kontaktar supporten.
Foto på MNJ

MNJ

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Jag önskar att ni la in det så fort det bara går, för det borde vara ett lika självklart alternativ i Spårning som i de andra utskrifterna.
Tyvärr tycker jag inte att Rapportgeneratorn fyller någon bra funktion i sammanhanget, får inte ut det jag vill ha och den är krånglig att använda.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Ja, förstår att det kan vara smidigare om man ändå är inne i spårningen också. Vi tar det med oss och som med alla andra bra önskemål vi får så vägs de mot varandra och prioriteras därefter.

Om du vill så kan jag nu ta en titt på om det i Rapportgeneratorn går göra någon rapport som motsvarar de spårningsalternativ du brukar göra.
Foto på Andreas

Andreas

• 132 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Händer det något i denna frågan ? 
Borde kunna skriva ut spårning till excel fil ?
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi har inte sett tillräckligt stor efterfrågan på detta önskemål och har därför inte tagit med denna förbättring i vår planering för 2016. Det finns flera andra punkter som vi bedömer som mer kritiska som vi därför har prioriterat högre. Skulle det däremot visa sig vara många som delar detta önskemål så kan vi alltid se över vår prioritering, gå därför in och plussa på i den här tråden om det är fler som önskar samma sak.
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.