Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut rad eller inte i faktureringsmodulen

I Visma Adm 2000 kan man i faktureringsmodulen bocka för om man vill att en rad ska skrivas ut eller inte. Den funktionen finns inte med i Visma Adm 1000. Varför?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Tack för din synpunkt. Skriv-markeringen på dokumentraden i Visma Administration 2000 hör från början ihop med funktionen för paketartikel/struktur, för att kunna dölja innehållet.

Beskriv gärna i vilket syfte du vill dölja rader på dokumenten i er verksamhet så jag förstår vad behovet egentligen är. Det jag är nyfiken på är om det just är Skriv-markeringen som är lösningen eller om det handlar om en viss typ av arbetsprocess.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Man kan välja om underartiklarna skall skrivas ut eller ej men jag vill ersätta huvudartikeln med underartiklarna. Idag kan jag inte välja att inte skriva ut huvudartikeln mer än i enskild order markera att huvudartikeln ej skall skrivas ut. Vet då inte om ev. underartiklar kommer ut (har ej testat). Idag plockar lagret dubbelt. Om en kund beställer en pall så plockar man först pallen och sedan underartiklarna en gång till (jag säljer inte pallar det var bara ett exempel). Att välja bort underartiklarna hjälper mig inte men jag vill slippa huvudartikeln.

Hej!

Jag skulle vilja att du skapar en egen tråd av detta inlägget. Mitt verktyg gör att jag tyvärr inte kan göra det åt dig.

Klicka på Nytt inlägg längst upp i listen för att skapa ett nytt.
Tack på förhand!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~