Slöseri med papper - Administration

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I Visma Adm så får man, när man skriver ut en momsrapport, alltid 4 papper varav två är helt värdelösa. Det man vill ha är deklarationen och bokföringsunderlaget. Dom andra två talar bara om att det stämmer vilket är en förutsättning iaf. Detsamma gäller utskrift av t.ex. en betaljournal. Två papper är allt som oftast helt onödigt då man mycket väl skulle kunna ha allt på samma papper. Börja med bokföringsunderlaget och journalen i ett flöde därefter.
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,578 poäng 20k badge 2x thumb
  • uppåt värre....

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Bj

Bj

  • 4,828 poäng 4k badge 2x thumb
Skriv inte ut dem. Pdf:a dem o lägg i nån mapp på datorn.
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 26,832 poäng 20k badge 2x thumb
Välj vilka sidor du vill ha ut. Spara alla sidor som pdf och vid behov skriv ut det du vill ha ut.
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,578 poäng 20k badge 2x thumb
Nja, dom utgör väl, så vitt jag förstått räkenskapsmaterial och då vi har en redovisningsbyrå och papper faktiskt är både lättare och billigare att förvara enligt bokföringslagen så föredrar vi det. Några pärmar i källaren är det ingen konst att ha koll på men pdf-filer i "någon mapp på datorn" uppfyller ju inte direkt kraven.... Lite samma problem som man får när fakturor kommer som PDF.... 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AccountantfromHell_singland
För att åstadkomma det du först efterfrågar är mitt bästa tips att styra det i utskriftsdialogen om du får upp den, antar att det kan bero på olika skrivare. Annars håller jag med ovanstående förslag skriv ut till pdf först sen till skrivare. 
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,578 poäng 20k badge 2x thumb
Att sitta och ställa in utskrifter manuellt eller mixtra med PDF-filer känns ju så där när man som vi har en redovisningsbyrå och man vill ha enkla rutiner. Borde gå att välja som mall kan jag tycka. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.