Smidigare registrering i Kalendariets snabbval - Lön 300/600

• 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Jag registrerar arbetstiden manuellt i Kalendariets snabbval Timlön, övertid och Ob. Varje gång jag ska byta dag måste jag använda musen för att klicka på en pilsymbol. Det är både o-ergonomiskt och tidsödande när man matar in många tider!

Enligt chattsupporten finns inget annat att göra i dagsläget, så därför postar jag denna idé till förbättring:

Man skulle t.ex. kunna använda högerpil för att komma till nästa dag, vänsterpil för att komma till föregående dag och pil upp/pil ner för att få upp en kalender eller ännu bättre en tom ruta där man kan knappa in valfritt datum.

Jag har samma problem i snabbvalet Resor, kost och utlägg...

Foto på Jessica

Jessica

• 1,868 poäng 1k badge 2x thumb
  • besvärad i höger arm och hand

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 3
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Håller med om att det borde finnas ett bättre sätt för att hantera detta. Vi tar till oss, och tar med oss önskemålet. Tack för att du för fram det.
Satt nu och testade lite hur det blir i dagens version och jag vet inte om detta underlättar något för dig (?) men för att undvika att använda musen inne i snabbvalet så kan man:

1. Slå in datum, tryck Enter
2. TAB – för att komma till Antal
3. Fylla i antal timmar och sen SHIFT + TAB två gånger för att hoppa tillbaka till datum och på så vis börja om på punkt 1
Foto på Jessica

Jessica

• 1,868 poäng 1k badge 2x thumb

Hej,

Tack för tipset! Det underlättar en del för mig - iaf bra mycket bättre än att använda musen! :-)

Jag kör på enligt tipset, så får vi se hur det känns i längden. Hoppas nog iaf på nå't mer åt mitt förslag...

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.