Problem med rullgardinsmenyer i Internet Explorer - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

det fungerar inte längre att genom att skriva in namn på leverantör och klicka på något av namnen som kommer upp.

Men bläddrar man utan att skriva in något kan man klicka fram leverantören

Ett fel som jag räknar med är fixat innan dagen är slut


Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Tack för att du hör av dig. Jag skulle bara vilja dubbelkolla lite information med dig: 

- Skapar du upp en ny leverantörsfaktura och det är där du söker efter leverantörsnamn på raden "Leverantör", men det går alltså inte klicka på leverantören som föreslås i listan?
- Vilken webbläsare arbetar du i?

Stort tack!

/Nellie 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

jag söker fram rätt leverantör (som sedan tidigare är registrerad) genom att skriva in namnet, allt efter som jag skriver in namnet kommer mindre och mindre "förslag" fram om jag då har 4 st att välja på så har man kunnat klicka på en av dessa och sedan fortsätta att registrera leverantörsfakturan.

Men nu så tar inte klicket utan leverantörsrutan står tom

Rullar jag ner alla leverantörer utan att skriva in något så kan jag klicka fram leverantören.

Har samma webbläsare sedan länge; IE11


Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Tack så mycket för all information! 

Vi undersöker detta och återkommer så snart som möjligt igen här i tråden. 

/Nellie 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
det är samma problem med att klicka fram rätt konto, <enter> fungerar men inte musklick
Foto på Lars R

Lars R

  • 9,608 poäng 5k badge 2x thumb
Fungerar utmärkt för mig.
Foto på Per

Per

  • 70 poäng
Har också problem med att klicken inte tar
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Det är överallt i programmet det inte fungerar (för mig)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Tack för att ni hör av er. Vi undersöker fortfarande problemet och har ännu inte helt lokaliserat vad det beror på. 

Jag skulle behöva lite mer information från er: 
- Vilken version av Internet Explorer arbetar du i? Du hittar detta under kugghjulet uppe till höger i webbläsaren - Om Internet explorer
- Vilket operativsystem har du på datorn?
- Arbetar du på en touch-skärm?

Stort tack på förhand. 

/Nellie 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

windows 10 version 1703

Internet Explorer 11, ver. 11.674.15063.0

på en "vanlig" HP dator med mus

Har fungerat utmärkt tidigare, började att krångla för någon dag sedan



(Redigerad)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Jag har ännu ingen ny information i ärendet, men vi fortsätter att felsöka och min förhoppning är att jag kan uppdatera er med mer information nästa vecka. 

För att komma vidare så får ni välja att inte söka efter t ex kund på kundfaktura, utan istället fälla ut rullgardinsmenyn och bläddra i listan och välja upp rätt kund på det sättet, då ska ni komma vidare och kunden kan läggas till på fakturan. 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

det är också problem att få t.ex. en utskrift på en Följesedel.

Det fungerar när man öppnar en order och där väljer utskrift men inte om man är i Orderlistan

Foto på Per

Per

  • 70 poäng

Hej

Det började även för mig för ett par dagar sen

Har också expl 11 windows 9 på vanlig dator m mus ett halvår gammal

Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Vi jobbar fortfarande på problemet som uppstått med rullgardinsmenyer i Internet Explorer, vi har kommit en bit på vägen men är ännu inte framme vid en lösning. Så länge rekommenderar jag er till att använda en annan webbläsare så att ni kan fortsätta jobba. Det fungerar t ex bra att arbeta i Chrome, Firefox, Safari eller Edge. 

Vi uppdaterar här i tråden så fort vi har någon ny information. 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Problemet gällande rullgardinsmenyer är nu åtgärdat!
Tar vi ett exempel att hämta upp en leverantör på en leverantörsfaktura, så går det nu bra att inne på leverantörsfakturan söka efter leverantör, rullgardinsmenyn fälls ut och du kan klicka på rätt leverantör i listan och den läggs till på fakturan. 


Tveka inte på att återkomma till oss om du upplever att det inte fungerar. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.