Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sökvillkor "att inte ta med vissa artikelgrupper"

Försöker ta ut en lista från

artikelregistret

men vill utesluta vissa artikelgrupper. Har på många olika sätt försökt att välja under fält "artikelgrupp" och valt att skriva ! eller INTE framför artikelgrupperna men det funkar inte, den tara bara hänsyn till det första jag har skrivit. T.ex

 
!TJÄ100..TJÄ900, ÖVR100

- den sistnämnda kommer i alla fall med dvs ÖVR100. Har försökt på många olika sätt..

4 SVAR 4
KenArd
CHAMPION

Hej Monkan,
I såna här lägen kan det i bland vara enklare att öppna den i Excel och sortera precis som du vill.
Välj knappen Fil och filformat Excel sen är du hemma.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Monkan!
Det går utmärkt att söka som du vill.

Skriv t.ex. !TJÄ100 !TJÄ900 !ÖVR100 så får du inte med någon av de artikelgrupperna.
Hemligheten är att inte använda något kommatecken mellan argumenten, bara utropstecknet (eller ordet INTE) och ett mellanslag innan du skriver in nästa argument.
Lycka till och berätta gärna om du får det att fungera.

God Jul!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tackar för era svar. Det funkade perfekt ConnyS!

Har en annan fråga, jag skulle vilja ta ut en lista på alla artiklar som har streckkoder, streckkodstyper och sort begrepp? Hur gör man det bäst?

/Monkan


Fd medlem
Inte tillämpbar

Prova att skriva >0 i raden för Streckkod (listar alla som har ett värde som är större än 0) så får du en lista på alla artiklar med streckkod.
Enda sättet att kunna sortera ut typer är nog om de olika typerna av streckkoder har en unik nummerserie någonstans i koden. Hittar inte någon möjlighet att söka fram på streckkodstyp eller göra någon annan sortering än de som finns angivna i dialogrutan.
Kan dock ha fel eftersom vi inte använder oss av streckkoder...