Spara lönespecar i PDF - Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej, 
Jag har ett önskemål om att kunna spara lönespecar i PDF istället för att skriva ut dom på papper. Vi skickar lönespecarna digitalt och då vore det bra om möjligheten fanns att även spara dom digitalt
Foto på Linda Hagberg

Linda Hagberg

• 98 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på ee

ee

• 954 poäng 500 badge 2x thumb

Varför ens skriva ut en kopia av dem? De är ju sparade digitalt i programmet? annars kan du ju alltid ladda hem en "fejk" kopiator typ: CutePDF som du kan skriva ut lönespecarna med men de skrivs inte ut, utan du får spara ner dokumentet som en PDF.

Foto på ee

ee

• 954 poäng 500 badge 2x thumb
Om du väljer att förhandsgranska lönespecarna efter du låst lönekörningen kan du välja att spara dem som PDF
Foto på Laila

Laila

• 1,304 poäng 1k badge 2x thumb

Jag har inte kollat efter uppdateringen, men visst går det väl att spara dem digitalt?

Det händer ju ganska ofta att man måste skicka lönespecar till arbetsförmedlingen och liknande och då skickar man ju digitalt!

Foto på jennyjonsson

jennyjonsson

• 1,196 poäng 1k badge 2x thumb

Om du förhandsgranskar dom så kan du spara dom i pdf.

Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Precis som ovan nämner så kan du spara lönespecifikationerna i en PDF-fil. Klicka på Förhandsgranska lönebesked. Och sedan knappen PDF-fil.

Trevlig helg på er!

/Moa
Foto på Linda Hagberg

Linda Hagberg

• 98 poäng 75 badge 2x thumb
Tack, jag fick info från supporten att det inte gick, men kom på själv sedan att man kan spara i PDF när man förhandsgranskar. Tackar för tips och för hjälpen :)
Foto på Laila

Laila

• 1,304 poäng 1k badge 2x thumb
Ja tyvärr så får man felaktiga svar ibland från supporten
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan!

Jag ska se till att lyfta detta med mina kollegor, så att vi informerar rätt här. Tack för att ni återkopplar.

Trevlig helg!