Språkkoden från Webbfakturering matchar ej Administrations.

• 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Språkkoden i webbfakturering är [sv] (gemener) medan den i administration är [SV] (versaler) vilket gör att man måste in under kunduppgifter och manuellt ändra det på varje faktura som importeras innan det går att skicka iväg dom via autoinvoice.
Det vore ju förträffligt om webbfaktureringen kunde uppdatera sin kod så de blir kompatibla och man slipper detta onödiga extraarbete.
Jag har ringt in och påtalat detta flera gånger men fått svaret att det inte prioriterats. Så jag skriver här för att pusha på lite och antar att det är fler än jag som ser detta som ett problem.
Foto på M Nordin

M Nordin

• 508 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 5
Foto på Tobbe

Tobbe

• 676 poäng 500 badge 2x thumb
Hej, jag har samma problem som anmälts till Visma. De "lovade" att framföra till utvecklarna. Men min kund kräver "SE" i språkkod när jag skickar via Autoinvoce, alltså inte varken "sv" eller "SV".
Utöver detta så skickar inte webbfaktureringen kundens orgnr, så det blir alltid en varning att orgnr inte stämmer vid importen,
Hoppas på en snar lösning förstås...
Mvh, Torbjörn
(Redigerad)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Vi har gjort en justering av detta i veckan. Nu ska språkkoden skickas som versaler från Visma Webbfakturering till Visma Administration. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.