SQL-uppdateringen SÄMRE - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har upptäckt 2 konkreta problem sedan vi installerade SQL-uppdateringen förra veckan, (samt en massa irriterande upprepande "inforutor" som kommer flera ggr med samma info):
1. Vid fakturering (vi fakturerar manuellt) kunde vi tidigare göra så att vi valde filter "ej fakturerade order", började på den översta och varje order vi fakturerade "försvann" då smidigt och logiskt från listan. Det gör de inte längre, utan de ligger kvar och skapar merarbete. Man måste gå ut i listan, klicka på ordern och börja gå uppåt i listan med pilarna, då försvinner ordern. Ser inte logiken i detta, heller inte att det skall vara en "förbättring" som försvarar att detta uppdateras ...
2. En del av våra kunder faktureras i olika "projekt" och vi har då valt att ha en lista på olika referenstexter i "Er referens". Denna lista kunde smidigt och enkelt väljas varje gång man lade upp en ny order, man valde helt enkelt den "referenstext" som gällde aktuell order. Nu efter uppdateringen måste man radera fältet "Er referens" för att listan ska komma fram. Ser inte heller förbättringslogiken i detta. Det tar bara längre tid och att man måste göra fler moment.
3. Vid betalningar kommer en del "meddelanden" upp flertalet ggr, vi ser inte riktigt meningen med att informera om en sak flera ggr under samma moment.

Synd att vi inte visste om detta, då hade vi inte uppdaterat.
Foto på AnnaEkdalen

AnnaEkdalen

  • 70 poäng
  • irriterad över dessa "försämringar"

Publicerades för 12 månader sedan

  • 1
Foto på Catharina

Catharina

  • 912 poäng 500 badge 2x thumb

Instämmer på punkt 2. Detsamma gäller fältet vår referens. Vi kopierar ofta en tidigare faktura och då måste vi radera om vi vill välja en annan referes/person i listan. Det behövde vi inte tidigare.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AnnaEkdalen!
Det stämmer det du skriver dock behöver du inte hoppa in och ut från Order delen. Det räcker att du klickar på en annan rad i orderfönstret. Då uppdateras listan över ej fakturerade ordrar. 
Vi har diskuterat detta en hel del... Vad gäller er referens som du beskriver så kan jag inte lova någon förändring på detta just nu. När er referens är upplagd en gång så är det inte ett sök utan en visning som du ser därav att listan försvinner. Blanka du ut fältet så blir det en sökfunktion på nytt. 
Meddelanden som kommer upp blir jag lite nyfiken på vad är det och när exakt vid betalningen kommer det?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.