Stämpla appen - Tjänsten inte tillgänglig

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det har varit en uppdatering under natten som gjort att stämpla appen inte fungerar för alla.
Du kan mötas av felmeddelande " Tjänsten är inte tillgänglig" 

1.Prova att avinstallera appen och installera om den på nytt.

2.Behöver du komma åt tjänsten omgående. Logga in på Vismaspcs.se och under Mina tjänster välj att gå till Visma Lön Anställd och registrera dina tider.

Vi uppdatera här så fort vi har någon ny information.

/Linda
Foto på Linda Kjellsson

Linda Kjellsson, Produktspecialist Visma Lön

  • 698 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 3
Foto på Kristofer

Kristofer

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Jag får meddelandet "Ett fel har inträffat.Felet var: NewClientRequired". Jag har försökt ominstallera appen men får då samma meddelande igen när jag försöker logga in.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Kristoffer,

Vad har du för telefon? Fungerar det för dig om du tillsvidare går till vismaspcs.se - mina tjänster - logga in och klickar på ikonen Visma Lön Anställd?

/Victor
Foto på Kristofer

Kristofer

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Med "app" så menar jag windows 10 app dvs. jag stämplar in via windows. Jag har tillsvidare stämplat in via webgränssnittet.
Foto på Ingemar

Ingemar

  • 60 poäng
Vi har samma problem med Windows 10 appen som har slutat fungera för alla. tidrapportering sker för närvarande via androidapp och web.
Foto på Linda Kjellsson

Linda Kjellsson, Produktspecialist Visma Lön

  • 698 poäng 500 badge 2x thumb
Hej

Vi håller på att felsöka och uppdaterar så fort vi vet mer. Precis som ni skriver så kan ni tillsvidare använda appen i  telefonen eller gå in på Mina tjänster på Vismaspcs för att tidrapportera

/Linda
Foto på David

David

  • 60 poäng
Fortfarande samma problem, mina anställda har inte kunnat logga in på tre dagar.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej David.Vi arbetar fortsatt på en lösning för stämplingen via datorappen. Vi hoppas ha en lösning på plats så smart som möjligt. Tillsvidare kör alla dina anställda kunna stämpla via appen i telefonen eller via att de går till vismaspcs.se - mina tjänster- loggar in.Ha en fin lördagskväll Victor
Foto på AntonBrink

AntonBrink

  • 62 poäng
Hej Victor,

Hur ser det ut med utvecklingen av Win 10 appen för Stämpla? När tror ni den kan vara igång?

Hälsningar
Anton 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,412 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Anton!
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att vi har missat din fråga.
Just nu ligger det inte i planeringen att utveckla appen för Windows 10. Vi rekommenderar att använda länken https://timeclock.vismaonline.com/ istället. Den kan du lägga som ett bokmärke i din telefon.
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.