Status på bevakningslistor - Visma Advisor

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
Kan man påverka statusen på bevakningslistorna? När jag bockat i att redovisningen är klar står det fortfarande "Pågående" som status.
Varje uppdrag borde väl synas som klar om man bockat i Slutförd?

//anne
Foto på anne

anne

• 300 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Björn Lindström

Björn Lindström, Fd Designer - Visma byrå produkter

• 2,102 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!
I bevakningslistan för alla uppdrag och bevakningslistorna på kundfliken måste alla bevakningspunkter för uppdraget vara klarmarkerade för att kunden ska får status slutförd för uppdraget. Det räcker alltså inte att bara markera den sista bevakningspunkten.

Med vänliga hälsningar

Björn Lindström
Foto på anne

anne

• 300 poäng 250 badge 2x thumb
så en kund som har kvartalsmoms kommer ligga som pågående på alla perioder fram tills den sista månaden i kvartalet är markerad med moms klar?

Det blir lite lurigt för mig som fakturerar att veta om kollegorna är klara med redovisningen om de måste bocka i delar som inte används på kunden samt att det är fakturerat för att signalera till mig att de är klara.
Nu har jag försökt ändra bevakningslistan så att den bara innehåller det vi vill ha, men det hjälper inte.. jag får ändå upp alla som låg med innan.

//anne
Foto på Björn Lindström

Hej!
Du har möjlighet att inaktivera enskilda bevakningspunkter för en kund. Det kan du gör antingen i bevakningslistan för uppdraget när du har öppnat kunden i bevakningslistan eller på kunden och fliken uppdrag.

Där kan du bocka ur en bevakningspunkt för kunden för de perioder bevakningspunkten inte är aktuell. Gör man det för de kunder so exempelvis har kvartalsmoms för år 2014 så kan du sedan gå till Underhåll, Uppdrag och uppdraget med bevakningspunkten du har inaktiverat och där markera Återanvänd klar senast-datum och inaktiva perioder.

Så kommer systemet att kopiera Inaktiveringar och angivna klar senast datum till nästa år. Gör du så här så kommer du bara att behöva göra den här inställningen en gång per kund där efter lägger systemet in det automatiskt.

Med vänliga hälsningar
Björn Lindström
Foto på Magnus T

Magnus T

• 998 poäng 500 badge 2x thumb

Hej.

Jag har "återanvänd" i-bockat på uppdraget och har nu justerat upp bevakningspunkterna på det första året. Det ändrade dock inte år 2 och 3 som lagts upp automatiskt vid överföring från byråstöd. Hur gör jag för att få till automatiken?

Med vänlig hälsning

Magnus

Foto på Björn Lindström

Hej!
Det kommer att uppdatera år två och tre när du passerar en periodgräns. Det innebär för till exempel ett uppdrag med månadsperiod som typ redovisning om du har lagt in Inaktiveringar och klar senast datum för alla månader i 2014 så kommer jan - sep 2015 att vara uppdaterade. Oktober blir uppdaterad vid månadsskiftet sep - okt. Har du bara lagt in Inaktivering och klar senast datum för september 2014 kommer bara september 2015 vara uppdaterad.

Med vänliga hälsningar
Björn Lindström

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.