Stora problem med prestanda de senaste månaderna

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Den senaste tiden har eEkonomi slaggat någonting enormt. Det varierar från period till period under dygnet men det verkar inte finnas något mönster utan problemen kan inträffa när som helst på dygnet. Då sitter jag ändå med en mycket snabb internetuppkoppling både på jobbet och hemmet. 

Ibland kan systemet helt fastna i vänteläge och kommer inte vidare. Jag har då inget annat val än att stänga ner och starta om processen. Det börjar nu bli väidgt irriterande och jag vill på det här sättet göra Visma uppmärksamma på problemet. 
Foto på max1001

max1001

  • 6,076 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 5
Foto på AWF

AWF

  • 3,432 poäng 3k badge 2x thumb

Kan bara hålla med ovan talare. Tycker det laggar ordentligt i alla lägen nu och uppdaterar inte uppgifter man trycker in. Tex när man klistrar in kontoutdrag under bankhändelser så visar inte programmet detta förrän man själv väljer att uppdatera vyn. Störning i programmet eller på servern?

Detta problem har hållit i sig i några veckor och det ter sig likadant oavsett browser.

(Redigerad)
Jag håller med. inte bra alls!
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

  • 19,944 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er! 

Som alltid är vi väldigt tacksamma för att ni meddelar när ni tycker att eEkonomi inte fungerar som det borde. Vi har själva sett att vi har haft störningar och att kapaciteten inte alltid har varit 100%. Vi håller självklart på att kika på det redan nu. 
Foto på max1001

max1001

  • 6,076 poäng 5k badge 2x thumb
Det är givetvis bra att du svarar i den här tråden. Tack för informationen! 

Men eftersom detta problem har funnits i flera veckor så hade det också varit bra om ni hade informerat användarna om att ni har detta problem. Irritationen handlar också inte ha någon relevant förklaring att förhålla sig till. 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

  • 19,944 poäng 10k badge 2x thumb
Du har helt rätt, vi borde varit först på bollen och informerat er om att ni kunde uppleva prestandaproblem. Det är lika viktig att vi förbättrar den delen som att vi ser till att prestandan blir bättre. 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Precis som min kollega Lisa nämnde tidigare så har vi sett att vi haft störningar och att det inte alltid varit 100%. Vi har sett över detta och gjort justeringar, dessa justeringar ser vi nu resultat av. Prestandan är bra och allt flyter på i eEkonomi just nu.

Självklart kommer vi även att att diskutera och se över hur vi blir bättre på att informera om eventuella prestandaproblem till er kunder.

Tveka inte på att återkomma till oss om ni fortfarande upplever problem med eEkonomi.

Jag får passa på att önska er en fin helg :)

/Lovisa
Foto på AWF

AWF

  • 3,432 poäng 3k badge 2x thumb
FORTFARANDE problem! Om man skriver in fel belopp på en leverantörsfaktura så ändrar inte systemet trots att man korrigerar detta. Istället räknar den av fel så att konteringen blir tokig. Är det inte meningen att systemet ska uppdatera siffrorna? Detta sker innan man ens hunnit spara vilket innebär att man måste kassera och göra om. Vilken tidstjuv detta är!!!
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 49,100 poäng 20k badge 2x thumb

detta att inte belopp uppdaterar sig kommer på fler ställen i programmet, man måste verkligen se till att "det tar".

Håller med AWF - tidstjuv!

Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Jag bryter ut din tråd till en egen för att hantera det som ett enskilt ärende.
/Lovisa

Du hittar den nya konversationen här: Belopp uppdateras inte på leverantörsfaktura - eEkonomi
Foto på AWF

AWF

  • 3,432 poäng 3k badge 2x thumb

Vad menar du med enskilt? Vi är flera stycken som har problem ju? Menar du att problemet ligger på min dator och inte i ert system?

Problemet uppenbarar sig i olika webläsare på mer än en enhet!!!

(Redigerad)
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej AWF!

Jag ber om ursäkt om mitt ordval missuppfattades. Anledningen till att jag bröt ut din kommentar är för att vi vill undersöka felet som ett eget problem. Även om ni är flera som har samma problem så kan det vara en bugg som inte har med prestandan att göra :)

/Lovisa 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.