Support

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Varför inte ha en direkt länk i eEkonomi under hjälp och kontakta oss där det står tillåt tillfällig insyn eller något om man behöver direkt hjälp från er?

varför har ni tagit bort möjligheten att maila er support? Jag har inte tid att sitta och skriva idiot med er fram och tillbaka. Jag vill kunna maila och få återkoppling via mail eller telefonsamtal och inte behöva lägga 30 min åt en så idiotisk fråga som varför balansrapportens period och ackumulerat inte stämmer. Ni slösar min tid något fruktansvärt och detta kan jag inte fakturera kunden för att erat program inte fungerar som det ska.
Foto på Gunilla H

Gunilla H

  • 536 poäng 500 badge 2x thumb
  • Frustrerad över oåtkomligheten av den support jag behöver

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på LW

LW

  • 20,694 poäng 20k badge 2x thumb

Jag har en känsla av att det kommit in "fel" frågor på mailen vilket tar tid från Visma att åtgärda och att det är därför som mailsupporten kroknat och lagts ner.

Man kan dela in frågor i två kategorier:

  • Hjälp! Hur gör jag...?
  • Hjälp! Det blir bara fel!

Hur gör jag-frågor är suveräna till chatt och telefon, men har saker och ting funkat tidigare eller man direkt ser att det är fel i programmet, är ju mailen suverän.

//L

Foto på Gunilla H

Gunilla H

  • 536 poäng 500 badge 2x thumb
Suverän idé!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 88,884 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Tack för att ni delar med er, vi kikar faktiskt på olika möjligheter att dela skärm direkt inne från eEkonomi.

Vi jobbar hela tiden för att förbättra vårt serviceerbjudande och lyssnar och tar till oss vad ni tycker och tänker. 

Vi har fått en del synpunkter på att vi har tagit bort mejlen som inkommande supportkanal och jag vill vara helt ärlig med att inget är hugget i sten utan vi provar olika vägar för att ge den bästa kundupplevelsen.

Den största anledningen till att vi har tagit bort mejlhanteringen är för att vi vill prioritera och möta det ökade behovet i våra andra direktkanaler - chatt, forum och telefon.
Vi får också många frågor på mejlen där vi vet att svaret finns i våra hjälpinstruktioner, här i forumet och mer lätttillgängligt via vår chatt. Men som jag skrev tidigare - vi testar och utvärderar, dela gärna med er av era tankar kring vad som gör mejlen till en så efterfrågad kanal.


I hjälpen till Visma eEkonomi har vi följande felsökningssida: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eaccounting/se/content/faq/troubleshooting.htm
Vi funderar på om vi kan göra liknande för andra produkter och typer av frågor. Jag vet att det inte är vad ni efterfrågar men skulle det kunna funka för några av frågorna tror ni?

/Anna
(Redigerad)
Foto på comade

comade

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Men för den som jobbar andra tider än kontorstid är det rent omöjligt att få hjälp av supporten. Därför är mail suveränt. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.