Support

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad

Denna konversation har arkiverats och kan inte längre ses av communitymedlemmar.

Det är sjukt irriterande att bli bortkopplad efter 1 timme 36 min och när jag ringer upp tar det 53 min sen är jag återigen bortkopplad! Supporten på chatten är tidskrävande och jobbig när man inte blir förstådd. Jag anser att ni verkligen behöver bättra er när det gäller kötiderna
Foto på Blentarps Redovisning

Blentarps Redovisning

• 1,972 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 2
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

• 2,762 poäng 2k badge 2x thumb
Här om dagen gick det inte ens att komma fram på telefonen för det gick bara fram några signaler sedan kopplades jag bort. Nä, supporttiderna och tillgängligheten är alldeles för dålig nu!!!
Foto på Ewa Carlsson

Ewa Carlsson

• 180 poäng 100 badge 2x thumb

Håller med Erica - vill hellre prata med en supportperson än "prata" med chatt. LÅNG väntetid när man ringer innan någon ens svarar, beräknade svarstider när man ska bli uppringd håller inte, man blir uppringd efter längre tid. VARFÖR är detta med support SÅÅÅÅÅÅ oerhört försämrat, enligt mitt sett att se det. Får också en känsla av att när någon till slut svarar om man kommer via växeln, låter det som om den tjänsten är outsourcad. Sedan stänger möjlig personlig service alldeles för tidigt, stor försämring mot bara för några år sedan - detta är inte kul

Blentarps Redovisning

Jag som planerat bli klar med detta bokslut och årsredovisningen innan jag gick hem idag... Vi är nog många som behöver hjälp även efter kl 15, så tidigt slutar iaf inte jag!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,164 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Först och främst vill jag bara kolla om du Erica har fått svar på din fråga eller om jag ska be någon kontakta dig? Att bli bortkopplad förstår jag är sjukt frustrerande.

Vi är absolut inte nöjda med våra kötider och anställer fortfarande fler medarbetare för att du som kund ska få bättre och snabbare hjälp (under hösten har vi anställt över 30 medarbetare).
Mina kollegor gör sitt yttersta för att du ska få så bra svar som möjligt så snabbt som möjligt. Vi ser till att alla som befinner sig i vår telefonkö får hjälp innan vi går hem för dagen, även om vi stänger inkommande telefonsamtal vid klockan 15.00.

@Ekonomivision: I tisdags hade tyvärr vår teleoperatör problem på grund av avgrävd kabel och vi kunde endast hjälpa till via chatt :(

/Anna

Blentarps Redovisning

Nej, jag kunde ju inte få den hjälp jag behövde, supporten var stängd när jag ringde upp igen....
Någon får gärna kontakta mig imorgon det första den gör, bestämde mig precis för att hämta hem dottern från förskolan lite tidigare
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Ajdå. Jag ser till att en kollega kontaktar dig.
/Anna
Foto på asaspo

asaspo

• 388 poäng 250 badge 2x thumb
Jag är också otroligt frustrerad över försämringen, Chatten fungerar aldrig. Det är god dag yxskaft om man försöker. Så mitt förslag att ta bort chatten och låt dessa personer ta telefonsamtal också. 
Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Ja, jag håller med. Sedan måste Visma öppna mailsupporten igen som den funkade tidigare.

//L

Blentarps Redovisning

En liten uppdatering...Supporten ringde minsann upp mig vid halv fem igår, fast jag skrev lite längre upp att jag gav upp och gick hem. Men hon lovade iallafall att någon skulle ringa mig och frågade när jag var på plats idag, 8,15 svarade jag. Blev då lovad att någon skulle ringa mig innan 9....gissa vad?!?!?! jodå helt rätt, INGEN HAR RINGT! För fem minuter ringde jag upp supporten, men det är "bara" 59 minuters kötid. Blir så förbannad!! Är det någon som har kikat på andra alternativ till program? Hittat nåt vettigt? Mitt tålamod är slut...stressad över att man har vissa deadlines som man måste hålla  Nä FY SKÄMS PÅ ER VISMA!!! Detta är inte okej alls...
Foto på asaspo

asaspo

• 388 poäng 250 badge 2x thumb
Kör Fortnox också. Ett tag sen jag kontaktade supporten men det var dåligt där med
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

• 2,762 poäng 2k badge 2x thumb
Skillnaden är att den erfarenhet jag har av Fortnox så har deras support alltid varit dålig men Vismas har varit superbra! Och då är det svårt att ta att det inte går att komma i kontakt i närtid längre. Den typen av problem som jag vanligen har kan inte chatten lösa och då är öppettiderna alldeles för klena för telefonen och särskilt den här tiden. Vanligtvis handlar det om något som inte funkar i ett program vilket är viktig info för Visma så jag önskar att de prioriterar våra samtal för utvecklingens skull!
Foto på Anna Svensson

Hej igen!
Har du blivit kontaktad Erica?
Tyvärr såg jag inte din uppdatering av ditt svar, det går inte ut något mejl när en befintlig kommentar/svar uppdateras :(

Vi utvärderar ständigt våra öppettider, kanaler och medarbetare och gör allt vi kan för att det ska bli så bra som möjligt. Vi är alla olika och föredrar olika sätt och tidpunkter för att få hjälp.

Här i forumet finns både vana användare som ni själva och vi från Visma Spcs. Vi läser och tar del av era frågor och även om ni vill rapportera fel eller ifrågasätta några funktioner. Jag är jättetacksam för all er input, både i våra produkter och hur ni tycker att vår support fungerar.
/Anna

Blentarps Redovisning

Ingen som ringt upp, men efter drygt en halvtimme kom jag fram till supporten. Så jo, jag har precis fått hjälp.