Support

• 2
  • Beröm
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
Efter att ha följt alla tänkbara tips i forumet utan att lyckas lösa mitt problem så tog jag kontakt med supporten.
Fick hjälp av tekniker som efter ihärdigt arbete löste mitt problem :-)

Jag hann aldrig tacka för hjälpen, TUSEN TACK!!
Foto på Anna-Maria Persson

Anna-Maria Persson

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
  • tacksam

Publicerades för 4 månader sedan

• 2
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Moderator

• 996 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Anna- Maria Persson!

Vad skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade! Jag har tagit det vidare till Linnea som jag ser att du hade kontakt med:)

Hoppas att du får en härlig påskledighet när det är dags!

/Joanna
Foto på Jessica

Jessica

• 1,866 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Hur får man tag på denna fantastiska supporttekniker Linnea?

Tänker att hon kanske kan lösa även mitt problem, som liknar det i tråden "Det gick ej att ansluta till databasen - Administration" https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/atkomst-databas där Anna-Maria Persson också skrev om sitt problem innan hon fick hjälp...
(Redigerad)
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,766 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Jessica!
Om du tar kontakt med oss på supporten så hjälper vi dig med ditt problem.

//Linnea
Foto på Jessica

Jessica

Hej Linnea,

Jag kontaktade idag chatt-supporten, då problemet dök upp på både Administration 500 och Lön 300 samtidigt. Som lösning kördes Visma Assist Administration resp Visma Administration Lön. Många Fel och Varningar dök upp, men jag skulle ändå Stänga ner rutan och prova att logga in igen. Och det funkade! :) #Lön300

Var detta lösningen du gav Anna-Maria Persson? Och kommer det att funka fr.o.m. nu för mig, eller kommer detta problem att dyka upp då och då, så jag måste köra Visma Assist igen?

De Fel och Varningar som stod i rutorna, ska man inte bry sig om dem, eller borde någon ytterligare åtgärd vidtas? Bifogar skärmdumpar...

Vad beror dessa "kan inte ansluta till databasservern-fel" på?

Tack på förhand!

//Jessica
Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

• 2,650 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Jessica

I de fall där man stöter på dessa problem i SQL-versioner sa handlar det oftast om felaktiga rättigheter för SQLen i ert nätverk. Det kan vara svårt för oss att säga att det är en specifik lösning som hjälper då alla miljöer ser olika ut. Men känner du att du får återkommande problem så får du gärna kontakta oss på supporten så hjälper vi dig att se över just eran miljö för att hitta den bästa lösningen.

Ha en bra dag
Foto på Jessica

Jessica

Hej Mia,

Idag fick jag åter upp rutan "Det gick ej att ansluta till databasen" vid inloggning till Administration. Efter körning av Visma Assist funkar det att logga in.
Inga problem att logga in i Lön 300.

Vad jag förstår så var ju moderator Linnea Norden bra på att lösa detta. Kan jag komma i kontakt med henne personligen, för att fixa detta lite smidigt?

Tack på förhand!

Mvh Jessica
Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

• 2,650 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Jessica

Jag tycker att du kan ta kontakt med supporten för där sitter ett gäng duktiga kollegor som alla är duktiga på att hantera SQL ärenden.

Ha en fin dag.