Support (obefintlig)

  • 7
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har idag pratat med supporten via chatt. Att ringa är ju verkningslöst med tanke på den kö som brukar vara. Problemet är bara att när man väl får kontakt så kan personen i andra änden alldeles för lite. Har man ingen kunskap i redovisning eller lönehantering så förstår man inte frågeställningarna. Med en antydan från supporten att man är okunnig så föreslår de att man ska gå en av deras kurser.... Supporten borde gå kurs i hur det dom säljer används och vilka regler de som använder styrs av, för det är noll kunskap om det där. Dåligt!!!! Säljer dyra serviceavtal där support ska ingå, men jag kan lika gärna fråga ungarna hemma. Väldigt missnöjd är jag.
Foto på Petra

Petra

  • 1,224 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 7
Foto på Irre

Irre

  • 988 poäng 500 badge 2x thumb
Hej.
Vad tråkigt att du är så missnöjd!
Jag har aldrig behövt vänta mer än ett par minuter- 5 på sin höjd, och alltid fått adekvat hjälp.Att de erbjuder kurser i det som jag kommer till korta i- behöver jag vidareutbildning är det ju så! Upp till mig att avgöra om jag vill ha det.
Jag tackar Visma support!
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med den support du får av oss, vi tar åt oss av din kritik. Vi jobbar med att ständigt utbilda och vidareutbilda våra medarbetare, för att på bästa sätt kunna ta hand om dig som kund.

När det gäller våra utbildningar så vet vi att det är ett effektivt sätt att lära sig när man är ny i programmet. Dels får du lära dig hur programmet fungerar och dels kan du direkt bolla med vår lärare hur du kan hantera olika saker.    
Foto på Petra

Petra

  • 1,224 poäng 1k badge 2x thumb
Har man jobbat i era system i flera år och behöver hjälp med hur man i programmet hanterar eller ställer in för att få det rätt ska man inte behöva gå en kurs, det ska supporten som man betalar för kunna lösa. Problemet är att supporten inte kan förstå vad men menar då de är alldeles för okunniga i såväl redovisning som lönehantering. Att sedan ta hutlöst betalt för att man ska kunna hantera det som man blivit påtvingad är oacceptabelt. Och nä, ni tar inte åt er av kritiken alls, för det är lika svårt att komma i kontakt med supporten oberoende av vilket företag jag är på. Jag rekommenderar inte er längre. Dessutom säljer ni program som enligt er "sköter allt" så man behöver enligt er inte har någon kunskap. Har fått bokföring som är gjord enligt de premisserna på mitt bord och det är i de allra flesta fallen katastrofala. Inga förkunskaper behövs hävdar ni..... Samma kriterier som när ni anställer till supporten antar jag? 
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Petra!

Jag ber att en kollega kontakta dig senast på måndag för att se hur vi kan lösa de saker du behöver ha hjälp med.
(Redigerad)
Foto på Ida L

Ida L

  • 154 poäng 100 badge 2x thumb
Tyvärr kan jag inte annat än att hålla med trådskaparen här. Er support har blivit ett lotteri. Chatten är många gånger svår att få rätt hjälp igenom. I skrivande stund sitter jag i telefonkö till er sedan 59 minuter. Förväntad kötid var 20 minuter. Oerhört frustrerande och tidskrävande. Har jobbat mycket i administration och tack och lov behöver jag aldrig support för detta program. Har tidigare arbetat i Lön 600 också, och jag tycker verkligen om programmet, så har nyligen själv också köpt det. Dock stöter jag på problem i övergången som jag behöver hjälp med, men det är som sagt väldigt trögt att lyckas komma vidare... Jag kan helt ärligt säga att jag idag ångrar att jag inte bytte till en av era konkurrenters löneprogram, och det ENBART pga. supporten! Som trådskaparen också skriver så har jag också fått reda ut katastrofal bokföring från era program som "sköter allt" utan vidare kunskap om bokföring. TRIST!
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Ida L!

Jag håller med dig att vi har för långa väntetider. Har du fått ditt ärende löst, eller vill du att jag ska se till att någon av mina kollegor kontaktar dig?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.