Supporten tipsar: Ändra förfallodatum på obetald kundfaktura - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 månader sedan
  • Kräver inget svar
  • (Redigerad)
Blev det fel förfallodatum på fakturan du skapade till kunden? Nu kan du ändra detta!

Gå in på din obetalda kundfaktura, välj öppna, fältet för förfallodatum är upplåst och kan ändras. 
Detta gäller fakturor som ännu inte skickats via e-post eller där PDF:en är utskriven. 



Förfallodatumet styrs av vilket betalningsvillkor du har valt på kunden. Så tycker du att du får fel datum så kontrollera detta så du får rätt på nästa faktura.
Inställningen hittar du under Försäljning - Kunder, välj Redigera på kunden och längst ner till höger på kunden hittar du Betalningsvillkor

Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
  • Glad

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Anders

Anders

  • 456 poäng 250 badge 2x thumb
Hej, varför finns det bara fast värden på betalningsvillkoren? Jag skulle vilja sätta 35 dagar men det går inte vad jag kan hitta.
Foto på Stefan Persson

Stefan Persson

  • 64 poäng
Själv skulle jag vilja kunna ställa in 75 dagar.... lätt att det blir fel förfallodag när man ska in och manuellt ändra detta innan utskick...