Svårigheter att köra avancerad felsökning via Chatt

  • 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I och med att ni valt att sluta ge support via mail så har den mer avancerade felsökningen tex vid databasfel (hade ett supportcase igår där det ändå slutade med fjärruppkoppling och problemlösning utanför chatten)
Frågan är hur ni hanterar de fel som rapporteras in via chatt. Hittade tex att de mll filerna inte flyttades över vid uppgradering mellan 2017.0 till 2017.1
Chatten är annars ett väldigt bra sätt att få snabb hjälp med programfrågor men som it administratör räcker oftast inte den hjälpen
Foto på Jocke_B

Jocke_B

  • 986 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 4
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,096 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Kul att du gillar chatten! Vi får faktiskt högre betyg i bemötande och ärenden löst i chatten än i telefon, men det hör ju inte riktigt hit just nu :)

Vårt arbetssätt via chatt skiljer sig inte i hur vi tidigare hanterade mejlen vi fick. Vi undersöker vad som blivit fel och tar reda på om det är något specifikt hos dig som kund eller om det är ett generellt fel.

Vid felsökning är chatten enklare än mejl där det kan behöva mejlas fram och tillbaka ett par gånger för att ringa in problemet.
Vi använder fjärrskrivbord och ringer också upp via telefon om det är nödvändigt, allt för att lösa problemen.
Många ärenden passar också väldigt bra här i forumet då du kan få hjälp av både oss på Visma Spcs men också många av våra vana användare.

Just felet gällande att .mll-filerna inte uppgraderas vid datorbyte och uppdatering från 2017.0 till 2017.1 gör att vid byte av dator rekommenderar vi att du först uppdaterar till 2017.1 på den gamla datorn och därefter gör bytet av dator.
Hoppas att du har fått ordning på det!

/Anna
(Redigerad)
Foto på Jocke_B

Jocke_B

  • 986 poäng 500 badge 2x thumb
Det största problemet som är med chatten är att om man är tvungen att gå ifrån eller av annan anledning inte kan svara så stängs chatten.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,096 poäng 50k badge 2x thumb
Ja, det finns tyvärr begränsningar även i chatten, men vi ser i dagsläget att effektiviteten trots detta är större i chatt än i mejl.
Däremot är inget hugget i sten utan vi utvärderar ständigt hur vi ger bäst service på bästa sätt. Tack för dina kommentarer!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.