Svårigheter att logga in i Visma, mina tjänster

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

En kollega kan inte logga in i Visma/mina tjänster på sin dator, däremot funkar det när han använder min. Har ni något tips om vad anledningen kan vara att han inte lyckas? 
Foto på Kakan

Kakan

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Monica

Monica

  • 156 poäng 100 badge 2x thumb
Vi har samma problem här.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Kakan  och Monica,

Om personen i fråga inte kan logga in på sin dator men däremot via en annan skulle jag rekommendera den personen att börja med att rensa sin webbhistorik och prova igen.
Hur man gör beroende på vilken webbläsare man använder kan ni läsa om i Rensa cacheminnet i webbläsaren»
Alternativt så provar man med en annan webbläsare.

Vad händer när det inte kan logga in?
Får de ett meddelande och i så fall vilket? Eller står sidan bara och snurrar?
Vilken/vilka webbläsare har ni provat i och vet ni vilken version av webbläsaren ni har? Är det ej den senaste kan man behöva uppdatera.
Om det fortfarande inte går så återkom gärna med vilken tjänst det gäller.

Vi hade då gärna velat ta kontakt med er för att se exakt vilken användare det är som det inte fungerar på men skriv ej den informationen här utan återkom så tar vi kontakt med er.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Kakan

Kakan

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Hej Cecilia, och Monica! Min kollega testade allt vad ni rekommenderade men kom bara till en vit, blank skärm om och om igen. Ända tills vår IT-ansvarige ominstallerade webbläsaren, då vips funkade det :-) Ha en toppendag du/ni med! 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.