svarstider

• 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det är alldeles för långa svarstider på Visma support. Utbilda personal och sätt in vid topparna, tex lönekörningar mm. Stackars dom som precis skaffat Visma och kanske behöver mer support. I mitt fall behövde jag ett svar som det var brådis med ang sökväg, väntade 35 min i telefonkö. Det här är inte bra för Visma och jag kommer avråda de jag pratar med att skaffa Visma pga just svarstiderna på supporten. Det har blivit så mycket sämre. När jag skaffade programmet var svarstiderna betydligt betydligt kortare OCH det är inte samma sak att använda chatten alla ggr.
Foto på Therese SLS

Therese SLS

• 104 poäng 100 badge 2x thumb
  • uppgiven

Publicerades för 3 år sedan

• 4
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

• 76,090 poäng 50k badge 2x thumb
Du har så rätt, det går inte längre att rekommendera nya kunder till Visma eftersom det inte finns resurser längre att serva de som behöver hjälpen mest - de nya kunderna..
Själv är jag lycklig nog att ha jobbat i Visma i ett tjugotal år ocg tycker det är ett toppenprogram men det är svagt att inte skaffa mer resurser till det numera mycket lönsamma varumärket VISMA.
Ingen skall önskas olycka men via detta forum kan säkert förändring åstadkommas om vi kunder vågar vädra våra synpunkter.

Mikael Pettersson
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,096 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Ledsen att ni har fått en dålig upplevelse av oss!
Vi jobbar jättemycket både med våra väntetider och hur man som ny användare ska komma igång i våra produkter.

Har ni fått svar på era frågor? Annars ber jag gärna en kollega kontakta er!

/Anna

P.S Här i forumet är alla synpunkter och frågeställningar välkomna.  D.S
Foto på Gorild

Gorild

• 302 poäng 250 badge 2x thumb
Det är ofta långa svarstider på telefon.Jag är enig i att chatten ofta inte fungerar. Man skriver en fråga, det tar ett tag innan man får svar, under den tiden kan man inte jobba vidare, kanske får man fel svar (troligen beroende på att jag själv inte har varit tydlig i min frågeställning), man måste ställa ny fråga, vänta på svar igen, ofta har jag då en följdfråga, och måste vänta på nytt. Ett mycket ineffektivt sätt att jobba. Chatten är säkert effektiv för personer som sitter hos Visma, men inte för mig. Om jag ringer kan jag ha en konversation om mitt problem samtidigt som jag jobbar med det och få det löst medan samtalet är i gång. /GF
Foto på Christel

Christel

• 6,214 poäng 5k badge 2x thumb
Håller fullständigt med här! Chatt diskussionen tar alldeles för mycket tid och "låser" mig i mitt arbete. Så jag föredrar också ett samtal om jag har problem. Men har försökt med chatten ett antal gånger eftersom den är öppen mer, blir lika irriterad och frustrerad varje gång. Så öka telefontiderna mer, inte minska!

mikael pettersson

Bra början nu, fortsätt med inlägg och synpunkter på supporters funktion så blir det en ändring när opinionen blir tillräckligt stor
Mikael Pettersson
Kund
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,096 poäng 50k badge 2x thumb
Hej allesammans!

Vi följer hela tiden dels diskussionerna här i forumet och på andra platser men också våra undersökningar gällande nöjdhet. 
Jag vill att ni ska veta att vi hela tiden gör justeringar för att kötider och upplevelser ska vara så bra som möjligt.

Precis som ni säger så finns det en del problem och frågor som passar bättre på telefon. Mina kollegor på chatten erbjuder att vi ringer upp om vi vet med oss att det är ett sånt ärende.

Fortsätt gärna lämna feedback på vad som inte fungerar och om det är något som fungerar bra!

/Anna
Foto på Gorild

Gorild

• 302 poäng 250 badge 2x thumb
Antar det betyder att vi i chatten bara kan skriva: Ring mig så snart som möjligt. Kan vi i då förvänta att bli uppringda snabbt? I så fall slipper vi kötiden på telefon! /GF

mikael pettersson

Ett mycket bra förslag Gorild.
Det ger supportansvarig en bra bild av hur stort behovet av support är löpande.

Känner ni som jobbar på supporten till hur långa de egentliga väntetiderna är?

Nyss har jag varit med om ett rekord;

64 minuters beräknad väntetid till ett företag som nyss börjat använda Visma - efter att på min inrådan lämna Edison som har support utan kö - dessutom i en support som stänger kl 15.
Om du ringer efter lunch en dag hinner du få svar på 1 till 2 frågor på en eftermiddag. Är det verkligen OK att kalla det support?

Som sagt Gorild; ett bra förslag att driva.

Mikael Pettersson

mikael pettersson

Hej Anna Svensson
Du skriver 
"Mina kollegor på chatten erbjuder att vi ringer upp om vi vet med oss att det är ett sånt ärende."
Hur vet ni med er det?

Mikael Pettersson

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.