Swish betalning på min Webbshop.

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Swish betalning på min Webbshop fungerar inte med Handelsbanken. Jag har varit på banken och tecknat avtal för Swish ehandel . Tyvärr har det inte gått att lägga in i betalsätt på min Webbshop. Jag undrar om det är fler som har problem med Swish och Handelsbanken ? Handelsbanken har tydligen problem Swish e-handel .
/Gurli
Foto på Gurli

Gurli

  • 528 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

  • 0
  • 2
Foto på Albecom

Albecom

  • 310 poäng 250 badge 2x thumb
Vi har också problem att lägga in Swish betalning eftersom dom önskar en kod.
Den koden kan Handelsbanken inte fixa
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,

Jag önskar lite mer information om vad problemet är här.
Vad är det för kod? Är det certifikatet ni menar?
Ta gärna kontakt med mig på robin.mellden@visma.com.

Mvh
Robin
Foto på L8Larsson

L8Larsson

  • 290 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har också problem med Handelsbanken. Kommer till den bifogade bilden. Fyller i alla uppgifter, men när jag klickar Contiune får jag följande felmeddelande:
You may have been logged out, you may not be registered in the system or you may not be authorized for the specified organisation and/or Swish number.
Foto på Gurli

Gurli

  • 424 poäng 250 badge 2x thumb
Det är samma problem som jag fick när jag skrev in alla uppgifterna . Jag hade även hjälp från Visma supporter och han bad mig kontakta banken igen . Tyvärr har de inte löst problemet . Jag har väntat på svar men Handelsbanken ringer inte tillbaka har även besökt dem på kontoret . Jag fick mitt Swish avtal den 24/10 . Som jag inte kan använda i min Webshop .
Gurli
Foto på L8Larsson

L8Larsson

  • 290 poäng 250 badge 2x thumb
Gurli har du fått någon återkoppling eller lösning?
//Lotta
Foto på Gurli

Gurli

  • 424 poäng 250 badge 2x thumb
Hej jag har varit på Handelsbanken och fått fullmakt för Swish e-handel . Nu har jag lagt in betalsätt på min Webshop med hjälp av Visma support . Nu får jag hoppas på att det funkar för kunderna .
/Gurli
Foto på Lotta Larsson

Lotta Larsson

  • 1,026 poäng 1k badge 2x thumb
Det funkar fortfarande inte att lägga in swish som betalningssätt. Jag får samma felmeddelande som vid en månad sedan. Jag följer instruktionerna på sidan. Behöver man sitta uppkopplad via supporten för att det ska fungera? 
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Lotta,

Nej, det behöver man inte. Använder du också Handelsbanken? 
De har nämligen problem med att få igång Swish för e-handel.
Ett annat vanligt problem som vi noterat är att man registrerat sitt Swish-nummer hos banken men inte aktiverat det. 
Det är två olika förfaranden hos banken.

Mvh
Robin
Foto på Lotta Larsson

Lotta Larsson

  • 1,026 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Robin. 
Ja vi har Handelsbanken. Swishnumret är aktivt idag, dvs vi använder det i verksamheten, men är det en annan sak att aktivera det för e-handel?
Hälsningar Lotta
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Det finns två Swish-versioner. Swish för företag och Swish för e-handel. Vi använder Swish för e-handel. Det kan mycket väl vara så att ni använder Swish för företag idag och då behöver banken ändra åt er. Ni ska dock kunna använda Swish för e-handel så som ni använder Swish för företag fortsättningsvis, så som jag förstått det. 

Mvh
Robin
Foto på Mikael G

Mikael G

  • 230 poäng 100 badge 2x thumb
Jag hade samma problem innan.
Man får ett nytt nummer när man skaffar Swish för e-handel och kan inte logga in med det gamla om man hade ett.
Foto på Lotta Larsson

Lotta Larsson

  • 1,026 poäng 1k badge 2x thumb
Hade du ett företagsswish nummer tidigare, eller ett vanligt personligt?