Synkning av helgdagar/arbetsfria dagar - Lön Anställd

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu är det kaos på Visma och i går tog det 6 timmar att komma fram i en kö på telefon som röstsystemet sa skulle ta 112 minuter. Jag skulle vilja ha hjälp att få en funktion att fungera. I lön 600 har vi lagt upp det schema över lediga dagar som vi tillämpar på företaget. Av något skäl så synkas inte inte detta schema över till Stämpla funktionerna som mina medarbetare arbetar i. När de loggar in så har de ett betydligt generösare schema i sina kalendrar. Det finns flera dagar då de ska jobba som nu är "spärrade" som arbetsfria dagar. Vi behöver få den felaktiga synkningen att fungera
Foto på Mikael Elf

Mikael Elf

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 2
Foto på Marielle

Marielle

  • 866 poäng 500 badge 2x thumb
Har samma problem. Skärtorsdag är i Visma Lön Anställd markerad som röd dag men det är den ju inte. Även i Visma lön står den som fulltid... Vad göra?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,920 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mikael och Marielle,

Vi är medvetna om de långa kötiderna och är absolut inte nöjda med detta .


Om det är så att ni båda har problem med att Visma Lön Anställd ej har tagit hänsyn till ert helgdagsschema är det några punkter jag vill att ni kontrollerar.

  • Det finns scheman på alla anställda
  • Alla deltidsscheman är kopplade mot ett heltidschema
  • Heltidsschemat är inställt på att ta hänsyn till helgdagar och att helgdagarna ligger upplagda i löneprogrammet.
    Detta kontrollera ni under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Helgdagar mm
  • Kontrollera även Nationella inställningar och språkinställningar i datorn, det ska stå Svenska och Sverige överallt
    Det kollar ni under Kontrollpanelen - Nationella inställningar och Språk

    Om alla dessa inställningar stämmer och ni inte hittar något fel så måste ni däremot kontakta supporten då vi behöver ta in det för att kika vidare.

    /Cecilia
Foto på Marielle

Marielle

  • 866 poäng 500 badge 2x thumb
Jag hade kontakt med supporten hela dagen igår ang bl a detta och vi gick igenom och de hittade inte helgfelet så det är rapporterat högre upp.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 89,262 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Detta ska nu vara rättat.
Du behöver återställa Lön Anställd under Arkiv - Synkronisera internettjänster - Supportinformation knappen Återställ information om Visma Lön Anställd.
Alltså den knappen som är underst. - Därefter ska uppgifterna stämma!

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.