Får felmeddelande vid synkronisera Internettjänster - Lön 300/600

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Vi försöker synkronisera internettjänsterna men får bara nedan felmeddelande.
Lön är installerat på en server men funderar på om det kan vara något som blockerar programmet för vi får inte heller upp "min sida" när man startar upp Visma Lön.

Vilken port är det Lön försöker använda?

Servern i övrigt har tillgång till internet.

Felmeddelande: Det gick inte att koppla upp mot servern. Kontrollera nätverksanslutningarna och försök igen

Andra förslag på lösning mottages gärna :)
Foto på gbodell

gbodell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,934 poäng 5k badge 2x thumb
Hej gbodell,

Ursäkta sent svar och jag hoppas att det har löst sig för er.
Att ni inte får upp Min sida bör vara löst då vi förra veckan hade problem med uppkopplingen mot den men det ska numera fungera för alla våra kunder.

Däremot att ni inte kan synkronisera internettjänster kan bero på att ni eventuellt behöver göra undantag i brandväggen för att kunna synka med Lön Anställd, då är det nedanstående portar som skall vara öppna:
21, 70, 80, 443, 1080

Vi kan inte ge er statiska ip-adresser då dessa byts regelbundet.

Om detta inte löser ert problem så återkom gärna.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på gbodell

gbodell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
Tack så mycket. Tyvärr ingen lösning ännu men tack för portarna, rätt säker på att det är något sånt.

//Göran
Foto på gbodell

gbodell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
Skulle jag också kunna få IP-adresserna som Visma Lön ansluter till så vi kan lägga upp ett undantag specifikt för eran tjänst?

Tack på förhand!