Synkronisering nyanställda - Lön 300/600

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 dagar sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nyanställda kommer inte med, synkroniseras inte mot Lön anställd. Har provat i 2 dagar att "föra över" nyanställda från löneprogrammet med det går inte. Får bara upp att det misslyckas. Några är anställda i maj, några i juni och några i augusti. Kan inte förstå var felet ligger någonstans.  Kan inte se att jag gjort på något annat sätt än med de tidigare ca 170 anställda jag redan har.  Det börjar bli bråttom med majanställda.. Någon som kan ge mig en ledtråd?
Foto på annsofie

annsofie

  • 1,320 poäng 1k badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 7 dagar sedan

  • 0
  • 1
Foto på Danmarksg24

Danmarksg24

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb

Hej! Nej, tyvärr kan jag inte ge ngn förklaring på det. Jag har nämligen samma problem, och jag var i kontakt med Visma Support i går men de kunde inte hjälpa mig heller. Jag får samma svar som dig när jag synkroniserar, och måste också få in de nyanställda kvickt. Jag fick en länk från Visma där jag ska bifoga en säkerhetskopia till dem och så ska de titta på det, fick info om att det kan ta upp till 5 dgr och en anvisning om att det kommer att kosta företaget 600 kr om det visar sig att det är ett handhavandefel... det verkar mer som att det är en bugg i programmet
Foto på annsofie

annsofie

  • 1,320 poäng 1k badge 2x thumb
Tydligen ligger då felet hos visma. Känns ju bra att man inte är ensam om problemet. Jag ska kontakta Visma om en stund får vi se vad dom säger till mig. Tack för snabbt svar!
Foto på Danmarksg24

Danmarksg24

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb
Hoppas de kan hjälpa dig, och att de själva nu hunnit se att det förmodligen ligger hos dem. Lycka till!
Foto på Sofie

Sofie

  • 1,050 poäng 1k badge 2x thumb
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag fick precis reda på att vi måste göra en justering hos oss för att det ska funka att synkronisera. De här anställda har fastnat mitt i.

Om du har det här problemet vill jag att du mejlar mig på anna.svensson@visma.com med info om organisationsnummer och vilken/vilka anställda det gäller.

Mvh
Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.