Synkroniseringsproblem mellan Administration och Anläggningsregister efter uppdatering till ver 2018.1

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter uppdatering till ver 2018.1 verkar det som synkroniseringen mellan Visma Adm 500 och Anläggning inte fungerar. Inga poster förs över vid synkroniseringen.
Foto på Hans Sjunnessson Defendo Sverige AB

Publicerades för 1 år sedan

• 1
Foto på LW

LW

• 20,814 poäng 20k badge 2x thumb

Jag har också upptäckt att det inte funkar, men jag har inte orkat felanmäla igen. När jag gjorde det senast, sade Visma att det förmodligen berodde på att jag använde ett felaktigt konto som inte Anläggning kände av, som om 1240 vore ett extremt underligt konto att lägga transportmedel på.

//L

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,624 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Under rubriken Kriterier för att en tillgång ska läggas upp i Utökad integration med Visma Administration ser du vad som gäller. Konto 1240 borde fungera om du inte har BAS96.
Foto på LW

LW

Naturligtvis uppdaterar jag kontoplanen varje år för att slippa besvär i så stor utsträckning som möjligt. Jag har valt att uppdatera i Anläggningar tre, fyra, fem gånger utan att nåt händer och jag får aldrig heller en fråga i Admin om att starta Anläggningar. Så var det tidigare, men inte nu. Däremot fungerar det med export av avskrivningar från Anläggningar till Admin. Hittar de varandra ena vägen borde de hitta varandra andra vägen också.

//L

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

@LW, jag ber en kollega kontakta dig också för att se vad det beror på.
Foto på LW

LW

Inte nödvändigt att de kontaktar mig. Har fått veta att företaget ska byta ekonomisystem inom en snar framtid. Lägg krutet där det behövs.

//L

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Hej!

Jag vill kontrollera om ni har uppdaterat till senaste versionen av Anläggningsregister, version 4.81?

Har ver 4.81. En av era tekniker, Ulf, trodde att det var något tillfälligt.

Har idag gjort en liknande registrering i levfakt, konto 1251, ingen påminnelse.

Gick in i Anl och tryckte synkronisera och då dök på gårdagens och dagens faktura upp (igår tryckte jag nog på Synkronisera ett tiotal gånger utan att fakturan hämtades inklusive omstart av program).

Något står inte rätt till (jag har INTE gjort några ändringar i inställningar, varken i Adm eller Anl sedan igår efter den fallerande synkroniseringen då).

Hans

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Jag ser till att en kollega kontaktar dig, så får vi titta på det.

När Camilla från Visma ringde idag för att fortsätta felsökningen fungerar synkroniseringen som avsett (inga ändringar i några som helst inställningar, gjorde bara en säkerhetskopiering på databasen innan. Var kanske det som hjälpte.

Case closed.

/Hans

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.