Ta bort användare från tjänst

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hur tar man bort en användare som inte längre skall ha tillgång till samarbetstjänsterna? När jag går in på användaren och försöker ändra behörigheten till Inaktiv så får jag felmeddelandet "Okänt fel" och behörigheten ligger kvar!
Foto på Konsulten

Konsulten

  • 1,380 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Elin Håkansson

Elin Håkansson, Fd Moderator

  • 6,302 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Ska användaren inte har tillgång till Ekonomiöversikten kan du välja Ej tillgång till tjänsten på den användaren. Vill du inaktivera användaren helt är det viktigt att den användaren inte är angiven som huvudkontakt på kundnumret. Är den det behöver du ange att någon annan ska vara det innan du kan inaktivera användaren.

Återkom om det inte löser sig.

/Elin
Foto på Konsulten

Konsulten

  • 1,380 poäng 1k badge 2x thumb
Användaren är inte huvudkontakt men det går ändå inte att inaktivera användaren.
Foto på Elin Håkansson

Elin Håkansson, Fd Moderator

  • 6,302 poäng 5k badge 2x thumb
Okej, jag ber en kollega att kontakta dig för att lösa detta.

/Elin