Ta bort gamla artiklar - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Ta bort gamla artiklar.

Jag önskar det fanns en funktion att ta bort gamla artiklar ur artikelregistret. Om man vid inläsning av prislistor fick ett datum när artikeln lästes in skulle man lättare kunna ta bort gamla artiklar t.ex. genom att vid markeringshjälp markera artiklar före ett visst datum. Hoppas detta inte är ett stort problem att lägga in i systemet.

P-O
Foto på pools

pools

• 332 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag tar detta vidare till vår utvecklingsavdelning.

Tills vidare kanske du skulle kunna använda artikelns fält för Senaste faktura. Fältet finns inne på artikeln och uppdateras när du skapar en faktura till en kund med den här artikeln.
I listläget kan du med hjälp av markeringshjälpen markera de artiklar som till exempel inte har fakturerats efter 2014-01-01. I markeringshjälpen skriver du då <140101 vid fältet Senaste fakturadatum.

Innan du gör detta kan det vara en bra idé att göra en registervård under Arkiv - Registervård/Rensning eftersom det här fältet ibland "fastnar" på gamla datum.

/Anna
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej P-O, tack för synpunkten och din beskrivning. Jag tar med mig det som ett önskemål, dock inget vi har med i planen just nu. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.