Ta bort "min sida" och "Företagstermometer" vid programstart Visma Admin

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Jag har varit kund hos er länge och är hyfsat nöjd med era produkter. 

En sak som jag däremot är otroligt missnöjd med är följande: varför kan jag inte välja bort att flikarna ”min sida” och ”företagstermometer” när jag startar VISMA Admin?

Jag har tidigare ställt frågan till er men inte fått något svar. Som BEFINTLIG användare och KUND så måste jag kunna få ta bort och anpassa programmen efter vad JAG behöver se när jag startar programmen.

Att ni har kvar funktionen när det är testprogram osv. säger jag inget om, men det här är INTE användarvänligt. Jag har sett i era forum att det är fler än jag som vill ha bort det här. Åtgärda detta till nästa programuppdatering.

Med vänlig hälsning,

Yvonne Mattsson
Foto på louie_and_friends

louie_and_friends

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
  • förbannad

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Helge Lind

Helge Lind

• 1,692 poäng 1k badge 2x thumb
Måste säga att jag inte riktigt förstår irritationen över min sida.

Det är ju ett utmärkt sätt att kommunicera till oss som kunder och användare.

Som användare av flera program som administration, anläggning, lön, skatt så får jag direkt vid start av respektive program reda på om det tex finns en ny version av aktuellt program.
Vet inte riktigt hur jag skulle ha tid att på annat sätt hålla reda på att det finns en ny version av programmet.
Det måste ju också vara ett sätt för visma-spcs att verkligen få användarna att uppdatera vid nya versioner vilket avlastar supportern så att dom kan syssla med viktigare än "du måste uppdatera till ver... som rättar problemet"
Finner också ex ekonomifakta bra länk på min sida som jag använder kontinuerligt.

Så måste säga att jag finner att min sida absolut fyller en inte oviktig funktion.

Helge
Foto på volvo12

volvo12

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
Njae på sätt och vis håller jag med Yvonne , men det kunde ju finnas olika  'Min-sida' -bilder
att välja i inställningar. T.ex. enbart VISMA i en ruta eller VISMA med text längst ner som man kan klicka på vid intresse . Jag tar fram Min-sida när jag går ifrån datorn och inte vill ha bokföringssidor el dyl visandes på skärmen. För samtidigt har Helge rätt att den fyller ett INFO-behov även om en del är ren reklam för Visma.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.