Ta bort rutan "Vill du ta bort eller uppdatera á pris?" -Administration

• 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter uppdateringen 2015.2 så får vi upp en frågeruta när man är inne på en order ändrar priset på en artikel i rutan "Summa" som säger "Vill du ta bort eller uppdatera á pris?"

Hur får vi bort denna ruta?
Foto på elin

elin

• 876 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 3
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Elin,

Det går inte att ta bort den rutan. Hur registrerar ni artikelraderna? Plockar ni upp en artikel och anger beställt antal och sen ändrar á-pris kommer inte rutan upp. Om ni inte använder artikelregistret, utan bara t ex skriver en benämning och en summa kommer inte beloppet heller upp.

Är det på varje order ni behöver uppdatera summan?

Tack för din fråga.

/Victor
Foto på elin

elin

Hej Victor,
Vi har lagt upp ofta förekommande fakturatexter t.ex. Arbete, Förbrukningsmaterial, Försäljning av material osv. som artiklar. Dels för att slippa skriva dem varje gång och dels för att de ska få rätt kontering.

Så på alla ordrar som görs, kommer denna ruta upp när priset ska läggas in.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Elin, tack för din beskrivning. Vi uppskattar all input vi kan få i detta så vi kan utvärdera nya funktionen och eventuella åtgärder vi behöver göra för att det ska fungera i olika situationer.

Syftet med meddelandet är att undvika att det står fel á-pris i förhållande till summa på dokumentet till kunden, det i sig är jätteviktigt och där känner vi att det varit en brist tidigare. Meddelandet är utformat med två valmöjligheter och helt utifrån att detta är något man ska ta ställning till i undantagsfall men som viktig hjälp från programmet. Om man som du arbetar på ett sätt där meddelandet dyker upp på varje rad, varje gång så har vi bevisligen missat något scenario eller arbetssätt och det behöver vi utreda närmare. 

Vi kommer diskutera detta nu och återkommer med information när vi vet hur vi går vidare. 
Foto på mex

mex

• 320 poäng 250 badge 2x thumb
Vore bra om man kunde avaktivera denna frågeställning. Om man som vi inte arbetar med artiklar så är den helt klart ett störmoment nu... Vi lägger in en textrad med antal ex och totalpris endast.
Foto på elin

elin

Tack för återkoppling. Håller med om att det vore bra om man kunde avaktivera denna fråga exempelvis i Företagsinställningar.
Foto på mex

mex

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Fråga om á-pris ska uppdateras.

När jag lägger in kundfakturor i nya versionen
2015.2 så kommer ett meddelande hela tiden om att á-priser ska uppdateras eller inte, hur kan jag ta bort detta meddelande? 
Väldigt störande... Jag jobbar inte med á-priser! Detta är något nytt som tillkommit i nya versionen.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Försämring av ordningar i Medlemmar - listläge i och med version 2015.2.
Foto på Helene Struthers

Hej, tack för återkopplingen. Vi börjar med att ringa dig för att diskutera ditt arbetssätt närmare, så vi har full förståelse för hur era rutiner och förväntningar ser ut.
Foto på Cicantrice

Cicantrice

• 218 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Nya uppdateringen: Varning vid inläggning av summa/ a-pris.

I den nya versionen när man ska göra en kundfaktura och använder en artikel, och bara vill lägga in en totalsumma och inget a-pris, så kommer en varning/fråga upp varje gång "Ändring av summan kommer att påverka a-pris. Vill du ta bort eller uppdatera a-pris?"

Eftersom nästan alla fakturor jag gör enbart använder en totalsumma (artikeln är nödvändig för att slippa korrigera momsen manuellt) så blir detta meddelande väldigt irriterande ganska fort.
Vill gärna kunna avaktivera den funktionen.
Foto på Helene Struthers

Hej! Tack för din input. Vi har fått fler reaktioner på detta som du ser här i tråden och vi håller på att diskutera detta. Jag kommer uppdatera med information här i tråden när jag vet hur vi går vidare. 
Foto på Helene Struthers

Hej på er, 

Vi kommer göra justeringar av det här meddelandet och beteendet. Vi förstår att det inte är optimalt så som det fungerar i version 2015.2 och det var inte vår tanke att meddelandet ska störa det löpande arbetet. Vi kommer dels ändra så man inte får meddelandet om á-priset redan är 0 på raden och dels ge möjlighet att stänga av meddelandet helt. 

Jag återkommer med information när jag kan bekräfta att det finns en uppdatering av programmet. 

Stort tack för er input!
Foto på Cecilia

Cecilia

• 62 poäng
Tacksam för snabb hanläggning av detta. VÄLDIGT störande att detta kommer upp på varje fakturarad jag gör.
Foto på Helene Struthers

Hej! Nu finns version 2015.21 att ladda ner där vi har ändrat kontrollen något och även lagt till möjlighet att stänga av frågan helt. Hoppas det fungerar bättre för er!

Tack för ert engagemang!
Foto på elin

elin

Tack!
Foto på mex

mex

Hur tar man bort funktionen i nya versionen?
Foto på Helene Struthers

Hej, 

När du får meddelandet nästa gång tar du bort markeringen i Visa meddelandet nästa gång och så väljer du något av alternativen.

Vill du att à-pris ska förbli 0 väljer du Ta bort à-pris och då förblir det 0 även i fortsättningen. Vill du att programmet räknar ut à-pris baserat på summan och antal väljer du Uppdatera à-pris och då räknas det om även i fortsättningen. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.