Tack för Scanner 3.x - Scanner

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Trevligt att ni uppdaterat Scanner-appen. En ny "major" version har den fått också; 3.0. Jag gillar förbättringarna i kamerafönstret. Jag känner på mig att appen startar snabbare också.

Är det möjligt att ni även implementerar så att man kan dra i perspektivet också, utifall man "fotat lite snett"?

Jag tänker så här: Istället för att rutnätet bara kan justeras kvadratiskt / rektangulärt så skulle det vara nyttigt att kunna snäppa hörnorna i rutnätet precis där hörnorna på kvittot hamnade i fotografiet. Dvs, att rutnätet även kan formas som ett parallelltrapets. Därefter skulle appen kunna räta upp och sträcka ut hörnorna till en stilig rektangel efter t ex den angivna basen.

Det vore nice. =)

Ps. Gäller iOS: När man laddar in ett redan fotograferat kvitto så hamnar de senaste bilderna i kamerarullen överst. Enl. mig får ni gärna göra tvärt om och lägga det senaste nederst eftersom det är så "Bilder"-appen och andra liknande funktioner fungerar. Åtminstone i iOS 12.

Ha det gott!
Foto på M Risberg

M Risberg

• 2,586 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 6 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Erik Stenberg

Erik Stenberg, Produktansvarig - Visma Scanner, Visma Manager

• 410 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! 

Skoj att du gillar uppdateringen!

Angående crop-funktionaliteten så håller vi på att titta över den och jag håller med om att det skulle vara användbart att ha justeringspunkter i hörnen.

Bildernas sorteringsordning är såklart en smaksak och en detalj som kan göra det ännu mer tydligt. 

Tack för din feedback!
Foto på M Risberg

M Risberg

Feedback gällande version 3.x:

Jag får tyvärr oftast "Fotot kan inte tolkas", oavsett jag fotar med appen eller importerar en färdig bild.

Är det möjligt att utveckla appen i riktning av att: OM den själv inte lyckas tolka nödvändiga uppgifter så ges en möjlighet att peka på skärmen var just den uppgiften finns, så att appen får lite hjälp på traven?

Det är tydliga, högupplösta foton jag tar så jag gissar att appen blir förvirrad av den mängd info som finns på en del kvitton snarare än att den inte kan tolka själva texten och siffrorna.

Ps. På bilden nedan: Betaldatum har appen tolkat som 190701. Det är feltolkat, eller så har den inte tolkat alls utan slänger in dagens datum. På kvittot står det 190523.

Det här gäller version 3.0.2

Foto på Erik Stenberg

Erik Stenberg, Produktansvarig - Visma Scanner, Visma Manager

• 410 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Mest troligen har appen tappat inloggningen. Prova med att logga ut ur Scanner appen, stäng appen och logga sedan in igen. Det kommer att få igång tolkningen igen. 

/Erik
Foto på M Risberg

M Risberg

Hej Erik. Tack för snabb respons.

Tvekade när jag läste vad du skrev - tycker inte att det är ett vanligt beteende i mjukvara att; om man är utloggad så säger väl appen till om det, istället för att som i det här fallet säga att den inte kan tolka siffrorna på kvittot?

Hur som helst ... Du hade rätt. Jag loggade ut och in igen och vips så började scanner-appen att tolka kvittona igen. Men! Behöver jag ens nämna att en ny version, 3.03?, bör rullas ut den här veckan som ordnar ett nytt och tydligare felmeddelande för en som loggats ut? :-O Måste ju vara HUR många som helst som bara tror att appen är skit för att de inte får veta bättre ...

Fast: Tolkningen gick bättre än inte alls, men jag behövde justera flertalet uppgifter för att det skulle bli rätt. Bl a tolkar den en kontantbetalning som kortbetalning. Mest troligt pga att jag drog ICA-medlemskortet innan jag betalade kontant. Det står saker om ICA-medlemskort på kvittot ...

En annan sak som förvånade mig var att appen trodde att det var en faktura jag fotat och inte ett kvitto. Det var också fel.

Önskar du bilder / exempel på kvitton i felsöknings- / utvecklingssyfte? Bara att du hör av dig.