Tänk om alla utskriftsfunktioner hade haft möjligheten att spara ner på datorn också! - Visma Lön 300/600

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jobbar i lön 600 och när man tex skapar kontrolluppgifter får man upp en sida med alla namn "Kontrolluppgifter har skapats för" Tänk om det då funnits en knapp så att jag kunde spara istället för att skriva ut! Vill att alla utskriftsmöjligheter på alla ställen i programmet också görs möjliga att spara. Så onödiga utskrifter.
Foto på Christel

Christel

• 6,340 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på BengtA

BengtA

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
När du väljer skriv ut kan du välja skrivare. välja då skriv ut till PDF. Då kan du spara direkt i datorn.
Foto på annsofie

annsofie

• 1,528 poäng 1k badge 2x thumb
Eller välj förhandsgranska så kan du spara som PDF
Foto på Christel

Christel

Problemet är att i just den funktionen som jag skrev har jag ingen valmöjlighet mer än skriv ut. Och då blir det standardskrivaren.

Foto på annsofie

annsofie

Under utskrifter, rapportering, kontrolluppgifter, borde du längst ner ha rader som säger

skrivare, skriv ut och förhandsgranska. Den får jag upp här men fick även upp när jag gjorde kontrolluppgifterna

Prova igen

Foto på Christel

Christel

Inte själva kontrolluppgifterna utan en lista som kommer (bara första gången du gör nya kontrolluppgifter det året, går inte att göra om) bara en gång, där står alla namn.

Det jag menar är att det skulle vara enhetligt över allt i programmet. Alla utskriftmöjligheter ska gå att spara ner

Foto på annsofie

annsofie

Ah, då är jag med. Helt rätt, går inte att spara, eller skriva ut senare. Visma, något för er?!!
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Tack för era synpunkter. Vi får ta med oss detta när vi ser över förändringar i programmet till kommande versioner.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.