Tappad session i Visma Tid leder inte till korrekt utloggning

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

sedan nya inloggningsförfarandet infördes, för inte så länge sedan, har automatisk utloggning kortslutits.

Reproduktionsscenarie:
1. Logga in i Visma Tid.
2. Gå exempelvis till veckovyn (tror inte detta steg har någon inverkan).
3. Vänta till sessionen går ut alternativt försätt datorn i viloläge en längre tid.
4. Återgå till sidan och välj t.ex. annan vy.

Aktuellt utfall: (reservation för avvikelsedetaljer då det inte var nyligen jag testade)
Sidan laddar oväntat lång tid för att slutligen landa i att sidan inte finns.

Förväntat utfall:
Att sidan landar på inloggningssidan. Vid återinloggning bör sidan åter landa i Visma tid.

Mig veteligen har detta fungerat väl tidigare. Jag hoppas ni kan återställa denna funktionalitet.

/Henrik
Foto på wyzec

wyzec

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Henrik, 

Tack för att du uppmärksammar oss om användarupplevelsen i det här scenariot. Jag kikar på detta och återkommer jag med besked. 
Foto på wyzec

wyzec

Åter testat detta scenario, felet består - får efter någon minut standardsidan nedan:
https://vismaspcs.se/Error/NotFound?aspxerrorpath=/anvandare/logga-in

"Sidan kan tyvärr inte hittas

Du kanske har råkat stava fel till sidans url, eller så finns sidan inte alls hos oss.

Använd sidfoten

Scrolla längst ner på sajten och se om du hittar din sida i sidfotens sitemap.

Navigera till rätt sida

Klicka på vår logotyp längst uppe i vänstra hörnet för att komma till startsidan.

Sök efter sidan

Använd vår sökfunktion genom att klicka på förstoringsglaset längst uppe i högra hörnet.

Välkommen!"

För att få problemet var lät jag datorn vara i ett knappt dygn.
Foto på Helene Struthers

Hej igen Henrik, 

Jag har nu fått besked att vi arbetar på att åtgärda detta.

Tack för att du uppmärksammat oss om felet. 
Foto på Helene Struthers

Hej igen, nu kan vi bekräfta att detta är åtgärdat. 
Foto på wyzec

wyzec

Hej igen Helene,

nu haft möjlighet att testa av även jag. Felmeddelandet visas inte längre - man kommer till en inloggningssida (som förväntat). När man knappar in sina uppgifter så kommer man tvyärr till inloggningsidan EN GÅNG TILL och tvingas logga in ytterligare en gång - då kommer man in.

Vet inte om detta är så mycket bättre än innan - felsidan utbytt mot dubbel inloggning. Tacksam om ni ser över buggrättningen så att det räcker men en inloggning i detta scenarie. Återigen: Det HAR fungerat, senast innan ni bytte inloggningsförförandet.

Tack på förhand!

/Henrik
Foto på Helene Struthers

Hej Henrik, toppen att du återkopplar. Jag tar detta vidare och hör av mig igen när jag fått klarhet i vad som ska gälla i det här scenariot. 
Foto på Helene Struthers

Hej Henrik, jag har nu fått besked att vi gjorde ett försök till att rätta till det men att det inte gick som planerat. Vi kommer arbeta vidare med en lösning men vi vet inte helt säkert när det blir. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.