telefonsupport

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det verkar som att ni dragit in på öppettiden och kanske även bemanningen på telefonsupporten, för när jag ringer möts jag av långa väntetider. Det kanske vore lämpligt att utöka tiden och bemanningen istället? Det är trots att det viktigaste som finns att få möta en människa när man frågar efter kontakt.
Foto på AnnaB

AnnaB

• 1,598 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 6
Foto på burbage

burbage

• 7,222 poäng 5k badge 2x thumb
Instämmer!
Foto på A-HD

A-HD

• 1,194 poäng 1k badge 2x thumb

Instämmer till fullo!

Foto på Laila

Laila

• 12,964 poäng 10k badge 2x thumb
Håller fullständigt med, men trots att jag sett att man fått många kommentarer och önskemål ang detta, så verkar det inte som om man tänker utöka vare sig tid eller bemanning. Så man kan ju undra vad vi betalar för?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Sedan september förra året har vi ändrat våra öppettider på telefon för att kunna ha längre öppet på vår chatt.
Du når oss måndag till torsdag 8-19 och 8-17 på fredagar. Vår telefon har öppet 9-15 måndag till fredag.

Vi har tyvärr haft väldigt långa köer periodvis, och framförallt vid lönekörningar. Vi har under hösten välkomnat över 25 nya medarbetare på supporten och ytterligare ett nytt gäng börjar inom kort. Vår förhoppning är såklart att våra kötider ska kortas ner. Vi tar självklart åt oss alla synpunkter och jobbar för att du som kund ska vara nöjd både med våra väntetider och vårt bemötande.

Jag vill samtidigt passa på att slå ett slag för forumet där du kan få hjälp med allt från programfrågor till mer bokföringstekniska frågor, både från oss på Visma Spcs men också från andra vana användare och företagare.
Via sökrutan längst upp till höger i ditt program når du också våra hjälptexter och filmer som finns för att kunna hjälpa dig när vi inte är på plats.

/Anna
Foto på Johan

Johan

• 770 poäng 500 badge 2x thumb
Instämmer med AnnaB. Sedan är chatten under all kritik,  t ex  så svarar vi inte omedelbart så stänger Visma tråden och man tvingas att börja om. 
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,488 poäng 4k badge 2x thumb

Instämmer till fullo!

Foto på Catharina

Catharina

• 912 poäng 500 badge 2x thumb
Instämmer också till fullo!!
Foto på ORYLO

ORYLO

• 60 poäng
Instämmer till fullo!
Foto på Helen

Helen

• 494 poäng 250 badge 2x thumb
Instämmer också till fullo. Man får mycket bättre service när man väl kommer fram per telefon än man får på chatten.
Foto på ToniR

ToniR

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag kan inte säga att jag är förvånad över att det redan finns en tråd (eller fler) om telefonsupporten.. Jag sitter och väntar på att bli uppringd i detta ögonblick och det jag fick till mig var att den preliminära väntetiden var 36 min. Jag har nu väntat i över 2h... 

Chatten fungerar om man skulle ha en snabb fråga men ibland vill man prata med någon då man vet att man har följdfrågor eller om man känner att man kan ha svårt att förklara sitt problem i skrift.
Att belastningen kan gå upp och ner förstår jag med men att jag ska pricka in just den tiden varje gång känns lite otroligt.
Det värsta exemplet jag har är en preliminär väntetid på 3 000 minuter.. Då var det bara att lägga på och ringa dagen efter.

Jag överväger nu att byta leverantör för samtliga våra program som vi har idag, för när någonting strular och man behöver hjälp så vill man ha det relativt fort och inte behöva vänta en halv arbetsdag.. 
Foto på burbage

burbage

• 7,222 poäng 5k badge 2x thumb
Instämmer helt
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 91,934 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Tyvärr så är inte Prliminär väntetetid alltid helt korrekt. Vi diskuterar och utvärderar hur vi istället ska förmedla kötider/köplats/uppringningstid för att ge en så tydlig bild som möjligt.
Samtidigt jobbar vi också med att förbättra våra kötider och som jag skrivit längre upp i tråden har vi under hösten välkomnat 30 nya medarbetare och är inne i en ny rekryteringsfas igen. Vi är inte nöjda med hur våra köer ser ut.

Tips! Här i forumet finns svar på många frågor om våra program och om företagande.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.