Textrad vid import till Visma Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Är det möjligt att vid import av en .tlu -fil få till en textrad (eller en tom rad) på lönespecen? Jag kan inte hitta någon information om detta i specen för filformatet. Anledningen till min fråga är att det är mycket tidskrävande att infoga flera standardtexter i varje lönespec...
Foto på konsult

konsult

• 220 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Det går dessvärre inte att få med i tidsfilen då alla tidkoder som importeras måste ha en koppling till en löneart.
Däremot så skulle du kunna testa att under Personal - Anställda - fliken 3 Lön - Standardlönebesked - lägga till Textrader och skriva in en text, så ska dessa komma med på lönebeskedet.

Ha en fin helg
/Susan
Foto på konsult

konsult

OK. Tack för svaret! Då ska jag sluta testa det i alla fall :)

När i är i gång så kanske får jag ställa en annan fråga: Hur kan jag i filen styra i vilken ordning raderna kommer ut till lönebeskedet?
Foto på konsult

konsult

Och en fölldfråga på min första fråga. Det ser ut som att det inte spelar någon roll vad man har för standard lönebesked, utan filen skriver över allt. Eller är det någon ytterligare inställning som behöver ändras?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Även om man lägger in textrader på flik 3 under standardlönebesked så styr filen över detta och dessa kommer ej med.
Man kan ej heller styra i vilken ordning raderna kommer när har import via tidsredovisningsfil.

Däremot rekommenderar jag dig att kontakta supporten via telefon på 0470 - 70 62 00 då det kanske går att finna en lösning/workaround på ditt problem ändå.

Ha en fin dag!

/Cecilia
Foto på Lotta

Lotta

• 3,458 poäng 3k badge 2x thumb
Hej! Jag har skapat lönearter med standardtext ex. 99991, 99992 etc. med typ Nettoersättning/Kostnadsersättning. Välj ett kostnadskonto, kontot skrivs ju inte ut på lönespecen.
Kort informativ text som löneartstext. Se till att "visa på lönebesked" är markerat i fliken egna inställningar. 
Inget à pris eller antal.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.