Tidrapporteringssystem som fungerar fullt ut med Visma lön 600, finns det?

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
Undrar om det är någon som kan tipsa om ett tidrapporteringssystem som fungerar fullt ut med Visma lön 600? Jobbar med flera olika sorters kunder, så det behöver vara brett, inte bara avvikelserapportering. Hade tänkt testa Visma Stämpla innan det förändrades.. nu vågar jag inte, efter allt strul jag haft (bara med mitt lönebesked) och fyrkantigheter som jag förstår programmet innehåller.

Vore så tacksam för tips från er som jobbar med system som går att läsa in i Visma lön.
Foto på Christel

Christel

• 5,978 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 6 månader sedan

• 0
  • 2
Foto på Jenny

Jenny

• 5,110 poäng 5k badge 2x thumb
Är också intresserad! 
Vill ha ett användarvänligt program där de anställda inte måste trixa massa med tiderna för att kunna rapportera korrekt. Och ett program där man kan få ut rapporter och statistik på ett enkelt sätt för att göra uppföljningar. 
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 3,950 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Christel och Jenny,

Ett av våra större tidsrapporteringssystem som passar Visma Lön 600 är Visma Tid (då även WebbTid). Visma Tid är ett lokalt installerat program (där WebbTid går att användas för alla användare, genom webben och app) där ni bland annat kan:

- dag- och veckoregistrera
-registrera utlägg
-använda projekt och resultatenheter m.m
-hantera flex- och kompsaldon
-prislistor och kunder
-faktureringsunderlag till kundfakturor
-få löneunderlag och bokföringsunderlag
-resursplanera
-göra kreditupplysningar/anmärkningskontroller/adressök på kunder
-ha olika behörighetsnivåer 
-skicka sms till medarbetare och kunder

med mera med mera.

Visma Tid går även att koppla till Visma Administration så att faktureringsunderlag kommer direkt över till Administration.

Jag mailar även detta svar till er båda så att ni kan kontakta oss direkt om det fler funderingar ni har, vi hanterar inte känsliga uppgifter (så som kundnummer, org.nr, köp m.m via forumet). 

Hoppas detta gav er lite mer kött på benen!

Ha en trevlig dag!

/Sofia 
Foto på Christel

Christel

Nja, detta har jag redan själv och använder för min tid jag lägger ner på mina kunder. Men det var inte det jag var ute efter. Kanske skrev otydligt.
Är ute efter ett tidrapporteringssystem för anställda i företagen jag jobbar åt. Alltså för att sedan läsa in i löneprogrammet och slippa en massa tidrapporter på papper..

Men litar inte tillräckligt på Vismas eget system som ersatt Visma Stämpla. Så tips om program som är externa och fungerar med Visma lön 600 är det jag vill ha tips om. Borde väl finnas en del?
Foto på Jenny

Jenny

• 5,110 poäng 5k badge 2x thumb
Precis samma jag är ute efter!
Christel - du som använder Tid, är det mer ett projekttidsprogram? Är isf helt fel för oss, behöver ett bra tidrapporteringssystem för våra anställda som är lätt att stämpla in/ut och att ta ut rapporter ifrån. 
Foto på Cecilia

Cecilia

• 260 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,

Innan vi gick över till strul programmet Visma Stämpla så hade vi Tidomat. Ring dem och hör. De ställer alltid upp och löser det man vill ha.
Vi fick ändra då allt skulle ligga hos en och samma leverantör med Löneprogram och tidredovisningsprogram. Är absolut inte nöjd med hur visma fungerar. Vi hade Visma lön special innan vi blev "tvingade" till att ta Visma lön 600. Detta program funkade perfekt för oss.
Foto på Christel

Christel

Hej Jenny! För mig är Tid ett tidfaktureringssystem för min nedlagda tid. Har inte sett det som ett vanligt tidrapporteringssystem. Men försöker undersöka saken.