Till vilket konto balanserar jag momskonto 2650 när jag samtidigt bytt bokföringsprogram? - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Hur bokför man när man får tillbaka moms (enskild firma)?- eEkonomi

Hej! Jag har enskild firma, kontantmetoden och behöver balansera momskonto 2650 i samband med årsavstämningen. Jag fick tillbaka moms i februari 2017 vilket jag bokförde ( 1641 D och 2650 K) och som avsåg kvartalsmoms för sista perioden året innan. Till saken hör att jag böt bokföringsprogram i samband med årsskiftet och nu vet jag inte till vilket konto jag kan bokföra bort differensen? Jag misstänker att jag måste göra en manuell verifikation men till vilket konto? Tacksam för svar!
Foto på texas64

texas64

• 112 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på kajsaeva

kajsaeva

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
om du fått tillbaka momsen så bör du ju boka detta antingen mot banken om pengar kom in där eller också mot egna uttag om pengarna kom in där. dvs 2650 kredit och bank eller egna uttag debet
Foto på texas64

texas64

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Jag bokförde utbetalningen från Skatteverket på 1941 D och INTE 1641 som jag råkade skriva i frågan. Ledsen för tryckfelsnisse... 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.