Tillåt ändring istället för kreditering! - Visma eEkonomi

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu är det hög tid att göra det smidigare för oss som dagligen arbetar med Visma eEkomoni. Detta med att hålla på och göra krediteringar skapar en ohyggligt massa merarbete. Nu har jag suttit i en och en halv timme med supporten och vi har fortfarande inte löst en enkel ändring som tog mig 2 minuter i Visma Enskild Firma. När det sedan blev fel datum på den nya "fiktiva" fakturan som jag var tvungen att ställa ut eftersom den första var tvungen att krediteras blev det en hel kedja med ytterligare korrigeringar och det rör till hela bokföringshistoriken på ett förvirrande sätt.
Foto på MarkusA

MarkusA

• 392 poäng 250 badge 2x thumb
  • Frustrerad, så osmidigt..

Publicerades för 2 år sedan

• 3
Det är något som jag framfört många gånger Vi får se hur lång tid det tar.
Foto på JO Forensic

JO Forensic

• 222 poäng 100 badge 2x thumb
Hoppas på lösning. Det var betydligt enklare att hantera detta även i Visma eget AB. 
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

• 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,

Då vi har en funktion under Åtgärder när man klickat på en kundfaktura som heter Ångra faktura, så misstänker jag att ni hade önskat en liknande funktion för leverantörsfakturor?

Med vänliga hälsningar
Philip
Foto på MarkusA

MarkusA

• 392 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,

Om man väljer "Ångra faktura" så misstänker jag att den raderas och att man ändå måste skapa en ny ifrån grunden? Det jag eftersökte var kort och gott "Ändra". Särskilt för oss som bokför med kontantmetoden vore ju detta en enkel sak att tillämpa.

Tack på förhand,
Markus
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

• 9,244 poäng 5k badge 2x thumb
Hej på er!

Ni kan följa önskemålet i denna tråden.

Trevlig helg!

/Karl

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.