Tillåt inloggning via BankID - eEkonomi

• 10
  • Idé
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Hej!

Det skulle underlätta om man kunde använda BankID för att logga in i Visma Online / eEkonomi.
Foto på Magnus

Magnus

• 1,162 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 10
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Magnus,

Vi är just nu inne i en väldigt intressant fas när det gäller inloggningen till Mina Tjänster och då i förläggningen Visma eEkonomi. Vi vill väldigt mycket här och utöver att förenkla handlar det även om din och andras kunder säkerhet, att ytterligare stärka ert skydd.

Ett första steg i detta kommer du märka av väldigt snart och där kan du läsa mer här. Vi ökar upp säkerheten och kommer inom kort kunna erbjuda dig att aktivera en tvåstegsverifiering för inloggningen tillsammans med din telefon.

När det gäller just BankID är det önskemål vi har haft under en längre tid och jag önskar att jag kunde säga att det kommer vara på plats imorgon, vilket jag inte kan. Min förhoppning är att jag kan återkomma till dig med mer information om några månader.

Ha en fortsatt fin måndag Magnus.

/Victor
Foto på Nied

Nied

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
"Några" Månader senare....?
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Nied.

Som du och andra säkert märkt har det hänt en hel del i utvecklingen av inloggningen till mina tjänster sen sist vi skrev i den här tråden och en hel del annat är på gång.

När det gäller just användningen av BankID så är det något som vi inom vissa områden erbjuder redan idag. För inloggningen specifikt så har vi inte det idag, men är något som vi har pågående projekt om mot vår inloggningsplattform.

Tack för din fråga.

/Victor
Foto på Mattias Baecklund

Mattias Baecklund

• 118 poäng 100 badge 2x thumb
någon ny status på bankid och mobilt bankid som inloggning istället för det osäkra lösenordsförfarandet vi har dagsläget?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,136 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Mattias,

Detta är något som utveckling fortfarande kikar på och vi har inget datum att ge dig.
Så fort vi vet nåt så återkommer vi.

Ha en fin dag!
/Cecilia