Tillbaka-knapp i Webshop +

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej,

Jag skulle vilja att det fanns en tillbaka-knapp, när man är inne och läser om en produkt. Jag saknar det nu när jag använder Webshop + tidigare kunde jag använda länkning för att lösa det, men nu med Webshop + kan jag inte länka tillbaka till sidor i sidomenyn.

Det jag ville att knappen gjorde är när man är inne i produkten och sedan trycker på tillbaka-knappen så flyttas man till t.ex. sidan där produkten är med i en artikelkategori eller att man kan valfritt välja sida man flyttas till.
Foto på Mikael

Mikael

• 192 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Kristian Sandström

Kristian Sandström, Anställd

• 5,878 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mikael, ja vi önskar få med så att man kan länka även tillbaka till sidomenyn i framtiden, tack för dina tankar!

Dessvärre kan jag inte svara på när detta kan tänkas dyka upp, men det är absolut en funktion vi vill få med relativt snart.
Foto på Amfibie

Amfibie

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Tillbakaknapp i webbshop.

Har det kommit någon lösning på en tillbakaknapp till föregående sida? Stort behov av detta.
Foto på Tobbe

Tobbe

• 108 poäng 100 badge 2x thumb
Jag vill också ha en tillbaknapp till den sida jag var på innan.
Foto på danjoha

danjoha

• 136 poäng 100 badge 2x thumb

Denna funktion saknar även jag! Tycker det börjar dra ut på tiden:-)

"Dessvärre kan jag inte svara på när detta kan tänkas dyka upp, men det är absolut en funktion vi vill få med relativt snart. "  För tre år sedan....

Foto på Color Mondo

Color Mondo

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Vi också ha en tillbakaknapp!
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

• 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Efter att vi gjorde en förundersökning angående en tillbaka knapp i Webshopen kunde vi konstatera att den här funktionen inte var tillräckligt efterfrågad för att vi skulle implementera den, därför blev den också nedprioriterad efter detta. Den visade sig även vara mer teknisk än vad vi först trodde, och även detta var en av orsakerna till att vi nedprioriterade den. Den kostar helt enkelt för mycket i utvecklingstid att genomföra som det ser ut nu. 

Men som alltid, är detta en funktion som visar sig vara mer och mer efterfrågad så kommer vi att lyfta upp det för diskussion igen. 

Med vänliga hälsningar, 
Marcus 
Foto på KALK

KALK

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, 
jag håller på att arbeta fram  webshop för vårt företag. Jag känner att det här med "tllbaka-knapp" är oerhört viktigt att lösa på något vis. Ser att det här är gamla diskussioner, och frågan verkar nerlagd. Men tacksam för tips på hur jag kan lösa detta. På något vis måste ju kunderna kunna orientera sig, och fortsätta "shopa runt". Har ni någon lösning på problemet, hur gör man??
Mvh
Ingrid
Foto på Johan Larsson

Johan Larsson

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Detta är något som jag också saknar, större frihet att lägga till egna knappar samt kunna styra hur dessa knappar ska länkas. Jag har svårt att tro att det skulle krävas ett tekniskt underverk för att få till detta, det finns bilar som kan kör av sig själv så då borde visma kunna få till en länkbar knapp.
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

• 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Jag noterar att vi fått in fler som önskar denna knapp och jag tar det vidare i förhoppning om att kunna implementera det i framtiden. 

Mvh
Robin
Foto på Kerstin

Kerstin

• 60 poäng
Bra förslag:)!
Foto på Gurli

Gurli

• 456 poäng 250 badge 2x thumb
Hoppas ni prioriterat det eftersom det är viktigt för besökarna att använda tillbaka knapp!
Foto på Storeowner

Storeowner

• 2,172 poäng 2k badge 2x thumb

Jag önskar också en sådan tillbaka knapp!

Foto på inio

inio

• 120 poäng 100 badge 2x thumb
vill också ha!
Foto på KS

KS

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Håller med samtliga ang. vikten av tillbakaknapp!
Foto på Gurli

Gurli

• 456 poäng 250 badge 2x thumb
Jag önskar också en tillbaka knapp !!