Tillfällig annan dator för ny programversion - Visma Enskild firma

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Min dator är för gammal för senaste programuppdateringen. Kan jag använda en annan dator tillfälligt eller krävs förra programmet installerat för att årets ska funka?
Foto på MK

MK

• 82 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på TARAB

TARAB

• 1,294 poäng 1k badge 2x thumb
Hej MK

Jag har tidigare gjort enligt nedan när jag bytte dator.

1. Ta en säkerhetskopia från din gamla dator.
2. Ladda ner vismas program på din nya dator, obs samma version som gamla datorn. 
3. Installera från säkerhetskopia.

Detta måste göras i 2 omgångar. En säkerhetskopia på systeminställningarna måste även ske för att du ska få med dig dina mallar och liknande. Du väljer då sedan återställ systemsäkerhetskopia.

Jag är lite osäker på om du måste ha samma version av programmet på båda datorerna när installationen av säkerhetskopiorna sker. 

Om allt gick utan problem så kommer du att kunna jobba vidare i din nya dator och då även uppdatera till senaste version.

Stöter du på problem så rek att du kontakter supportern. 

Mvh
Theresa
Foto på MK

MK

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Tack!
Foto på Mallan

Mallan

• 3,026 poäng 3k badge 2x thumb
När du har Visma Enskild firmaprogrammet behöver du ingen systemsäkerhetskopia, det finns ingen sådan i det programmet :) 
Ladda ner programmet via vismaspcs.se - Support - Ladda ner/Uppdatera 
I övrigt är det bara att följa Theresas steg. 
Foto på TARAB

TARAB

• 1,294 poäng 1k badge 2x thumb
Tack Mallan för den kompletteringen. Antog att det var samma lika för alla Vismas program. 
/Theresa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.