Tomma listor efter uppdatering till 2019.21 - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Efter uppdateringen är alla droplistor tomma för t.ex. referenser, betalningsvillkor leveranssätt m.m. Allt finns där, man kan klicka på ändra knappen och få upp listan.
Foto på ChristerC

ChristerC

  • 1,646 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,608 poäng 20k badge 2x thumb
Vilket program är det som du uppdaterat?
Foto på ChristerC

ChristerC

  • 1,646 poäng 1k badge 2x thumb
Administration 2000
Foto på Thomas L

Thomas L

  • 6,050 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Christer, det är något i SQL-versionen som gör att listor inte visas som de ska. Man måste radera det som står för att få upp hela droplistan. Jag vet inte om Visma arbetar på någon ändring av detta, men hoppas det. 
Foto på ChristerC

ChristerC

  • 1,646 poäng 1k badge 2x thumb
Tack då vet jag. Då är det ett känt fel som inte finns med i kända fel då :)
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej ChristerC.
Det inte är ett fel utan det är en förändring i ditt program i och med en ny databas. En SQL-databasen fungerar inte likadant som en dBase-databas.
Såhär fungerar det:
Har du redan något i fältet så räknas detta fält som ett visningsfält och inget sökfält. Är fältet däremot tomt när du ska skriva in något så visas en lista med de val som följer för just detta fält. Vi har information i hjälpen samt film.
Du kan se den i vårt Youtube flöde, snabblänkar just denna film här.
Läs om fler nya sökfunktioner här.
(Redigerad)
Foto på ChristerC

ChristerC

  • 1,646 poäng 1k badge 2x thumb
Tack då vet jag :)