Totalhaveriet med Visma eEkonomi

• 0
  • 13
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Senaste uppdateringen med användargränssnittet i eEkonomi är ju ett monumentalt fiasko. Hela den process som har föregått, dvs. noll input till/från kunderna och den uppenbart bristfälliga betatestningen får mig att allvarligt fundera på om vi verkligen ska fortsätta att använda oss av Visma.

Det här är ju ingenting ni har gjort er kända för, men som kund vill jag nu gärna ta del av det resonemang som nu sker hos er, då speciellt utvecklingsavdelningen. Tänker ni vidhålla den så haltande uppdateringen där bristerna inte bara tycks handla om kosmentiska missar utan direkt begränsning av viktiga funktioner och spela prestigespelet, eller tänker ni visa att ni lyssnar på kunderna och gå tillbaka till den gamla versionen tills ni verkligen har en flygfärdig uppdatering?

Det bör påpekas att ni inte bara tillhandahåller ett program eller tekniska lösningar, utan att ni också är i en bransch där förtroendefråga är av cental betydelse. Jag måste säga att jag är väldigt väldigt besviken på den senaste uppdateringen. Vår tid är också pengar!
Foto på max1001

max1001

• 6,036 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 13
Foto på Carina

Carina

• 7,916 poäng 5k badge 2x thumb
Jonny, vad är SLA?
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,488 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Carina.

SLA är en förkortning av Service Level Agreement och är en metod för att ange vilken kvalitetsnivå en leverans ska hålla.
Ursprunget kommer från it- området men ett SLA kan även användas för att reglera andra tjänsteleveranser.
I it-sammanhang reglerar ett SLA vanligtvis vilken tillgänglighet ett system ska ha, hur lång tid det högst får gå innan felavhjälpning ska påbörjas, hur snabbt felet ska vara åtgärdat och hur många gånger ett fel får förekomma under en given tidsperiod.
Foto på Carina

Carina

• 7,916 poäng 5k badge 2x thumb
Jonny, aha, det var ett helt nytt begrepp för mig. Man lär så länge man lever, konstaterar jag än en gång :) Tack för förklaringen! 
Foto på experience

experience

• 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
SLA vore väldigt bra! 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.