Trängselskatt 2018, förmånsbil med bara privat körning - Fungerande Länk!

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: Fortsätter konversationen i tråden "Hantera trängselskatt 2018 - eEkonomi" Stänger denna tråd för att slippa dubblett.

Har precis skaffat en förmånsbil i mitt AB som jag bara använder till privat körning. Har nu fått en faktura på trängselskatt på 174:- som jag tänkte betala från bolagets konto och därefter förmånsbeskatta mig själv på det beloppet. Har förstått att hela beloppet numera kan motkonteras på 7391 och att arbetsgivaravgift ska betalas på förmånsvärdet (31.42% * 174:-) skall tas upp, men kan jag göra det på K7512 samt D2730..? 

Och hur gör jag för att bokföra detta på mitt lönebesked i Visma eEkonomi Smart? Är det lättast/bäst att lägga till ett extra rad med 'Förmåner, Tabellskatt' på 174:-..? 

/Andreas Henriksson
Foto på Andreas Henriksson

Andreas Henriksson

• 174 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

• 2,492 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Andreas. 

Jag såg att du hade skrivit samma fråga i tråden Hantera trängselskatt 2018 - eEkonomi. Jag har i den tråden besvarat din fråga och har du ytterligare frågor så är du välkommen att ställa dem i den tråden. Jag stänger denna tråden så att vi slipper dubbletter. 

Ha en fin dag! 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.