Återrapporteringsfil kan inte importeras - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hejsan! När jag försöker importera min transaktionsrapport ifrån sparbanken så får jag felmeddelandet att datum saknas. Jag har kollat i rapporten och det saknas inga datum i den. När jag försökte använda klistra in kontoutdrag istället så får jag också ett felmeddelande. Det spelar ingen roll om jag laddar ner rapporten igen. Det fungerade förra gången jag använde klistra in funktionen. Måste verkligen få detta i ordning nu, snabbt svar uppskattas :)
Foto på FuruKar

FuruKar

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
  • stressad

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,904 poäng 3k badge 2x thumb
Hej FuruKar,

När du säger transaktionsrapport, menar du en återrapporteringsfil? Hur går du tillväga när du kopierar ditt kontoutdrag? Kopierar du det direkt från bankens internetsida eller kopierar du det från en fil/excelark etc? Vad får du för felmeddelande när du klistrar in kontoutdraget?

Återkoppla gärna i tråden med lite mer information så kan vi kika vidare på det!

/Fanny
Foto på FuruKar

FuruKar

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, ja jag försöker importera återrapporteringsfilen. Den filen jag använder är vad Swedbank och sparbankerna kallar en transaktionsrapport. Jag har försökt med både TXT och Excel varianten. Jag har också försökt att kopiera kontoutdraget direkt från banken men er tjänst accepterar inte detta heller. Ibland får jag ett felmeddelande som bara säger att det inte fungerade och ibland får jag ett där det står att filen saknar datum.

//Mvh. Eric Gustafsson
Furulundsskolans Elevkår (FuruKår)
Foto på FuruKar

FuruKar

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har ändrat inställningarna ifrån Sölvesborg-Mjällby Sparbank till Swedbank och nu fungerar det. Det verkar som att inställningarna för datumformat på er sida är fel för SM Sparbanken, de ska matcha Swedbank (de har samma IT system). Hoppas detta fixas snabbt så att det inte blir strul i framtiden :D Ha en trevlig dag!

Återkom gärna med info kring när detta är löst!

//Mvh. Eric Gustafsson
Furulundsskolans Elevkår (FuruKår)
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,862 poäng 5k badge 2x thumb
Tack Eric, för återkoppling om detta.Jag lägger det vidare till utveckling.
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,904 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Eric,

Jag har försökt kontakt dig angående detta ärende för mer information men inte lyckats, kontakta gärna vår support så vi får kika på detta mer för att hitta en förklaring. Du kan nå supporten på 0470-70 62 00 eller via chatt på www.vismaspcs.se/kontakta-oss.

Ha en fin dag,
Fanny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.