Tvingande resultatenheter/projekt - eEkonomi

• 11
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Kan man ställa in så att ett visst konto "kräver" resultatenhet, på så sätt att det inte går att kontera utan att ange resultatenhet?
Foto på m

m

• 470 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 11
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,612 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

I dagsläget så kan du inte lägga in en tvingande resultatenhet. Jag ändrar din fråga till en idé och tar den vidare till vår utvecklingsavdelning.
Foto på m

m

• 470 poäng 250 badge 2x thumb
Tack! Det skulle underlätta mycket om det gick att göra. För att klargöra: Tanken är alltså inte att ett visst konto alltid ska ha samma resultatenhet (det kanske också vore bra) utan att man alltid ska vara tvungen att ange en resultatenhet för vissa konton.
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Utvecklingsavdelningen tackar för synpunkten. Vi är alltid ganska sparsamma med att föra in olika inställningar i eEkonomi. Om ni är flera som önskar den här inställingen använd +1 knappen i ursprungsmeddelandet för den här tråden.
Foto på Birgitta

Birgitta

• 332 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kostnadsställe vid tabb-/enter-inmatning - eEkonomi.

Jag saknar möjligheten att låsa så att markören stannar i rutan för kostnadsställe (om man använder kostnadsställe) när man registrerar. Som det är nu får jag "gå tillbaka" för att lägga in kostnadsstället. Det innebär också att jag ibland inte får med kostnadsstället direkt vid registrering, utan måste gå tillbaka och komplettera verifikationer.
Foto på PK

PK

• 184 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ange alltid kostnadsbärare - eEkonomi.

Hur gör man för att låsa konton så att man ALLTID registrerar kostnadsbärare i E-ekonomi?
Foto på Johanna Hekon

Johanna Hekon

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Krav på projekt - eEkonomi.

Vore bra om det gick att lägga in ett krav på att projekt måste finnas på vissa konton. Som det är nu går det endast att lägga in att det går att ha projekt, men det ultimata vore om det (precis som i Administration) inte gick att bokföra tex en leverantörsfaktura om inte projekt finns på de konton som man har lagt in "projektkrav" på.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.